Hvad er nu det: Max upstream faldt til 352~
Fra : Jakob Barfod

Dato : 13-09-01 09:23

Kort ?:

På min 512/512 ADSL hos Tiscali/WOL faldt upstream pludseligt til omkring
128 kb/s. Efter i flere omgange at have talt med supportere derinde fik de
den op på 352 kb/s - og påstår, at den ikke kan komme højere.

De har prøvet at resette nogle "profiler" på centralen - og har også i et
forsøg sendt mig et dæmperled til at sætte på totrådsfornindelsen (hvilket
kun gjorde det værre).

"Sådan er det bare. Lev med det", var beskeden.

Skal jeg lade mig nøje med det? Jeg har jo set, at forbindelsen har været
oppe på fuld hastighed i trekvart år? Jeg får jo sådan set ikke, hvad jeg
betaler for.

--
Jakob

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-09-01 15:19

"Jakob Barfod" <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> wrote in message
> Skal jeg lade mig nøje med det? Jeg har jo set, at forbindelsen har været
> oppe på fuld hastighed i trekvart år? Jeg får jo sådan set ikke, hvad jeg
> betaler for.

Kan der være tale om at dæmpningen på din linje er blevet højere, og dermed
lavere hastighed.

I Avedøre Holme området kan man fx. kun få 256 som max. upstream.

--
Bjarke Andersen

Fra : Rune Christiansen

Dato : 13-09-01 15:59

Ja, Avedøre Holme er virklig et dumt område med hensyn til internet, på mit
arbejde derude kan man dårlig nok få en stabil analog forbindelse igennem

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-09-01 08:02

"Rune Christiansen" <larz_prime@hotmail.com> wrote in message
> Ja, Avedøre Holme er virklig et dumt område med hensyn til internet, på
mit
> arbejde derude kan man dårlig nok få en stabil analog forbindelse igennem

Hvis du kører igennem et omstillingsanlæg, skal du sætte hastigheden ned til
19200bps. I omstillingsanlæg er der ofte en form for støj der gør at højere
transmissionshastigheder er næste umulige.

--
Bjarke Andersen

Fra : HelloKitty

Dato : 13-09-01 22:59

Du kan evt. downgrade til 256 kbit-modellen for du får tydeligvis ikke det
du skal have.

--

Sincerely/Mvh.,
HelloKitty, hellokitty@e-box.dk