Submit via Javascript
Fra : Claus Jul Larsen

Dato : 13-09-01 08:57

Jeg har et mærkeligt problem:

Når jeg submitter en form, skal den gennem javascript for at validere om
dataene er korrekte.

Men i ASP-scripten, som formen actioneres til, ser det ud til at den kører 2
gange! Hvorfor? Når jeg slår javascripten fra, så ser det ud til at virke
rigtigt.

Hvordan får jeg den til at køre en gang for alle?

Claus

Fra : Anders Lund

Dato : 13-09-01 14:53

"Claus Jul Larsen" <cjlarsen@enovasion.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigtigt.
>
> Hvordan får jeg den til at køre en gang for alle?

Fejlen ligger nog i dit jaascript, kan du ikke poste koden?
Anders Lund
anders@itnews.dk
Webmaster for www.GEnet.dk, Jyllands bedste netparty

Fra : HyperCube

Dato : 18-09-01 14:03

Ved ikke om dette er problemet,
men hvis du har lavet knappen som en submit button,
eller som en image button vil den submitte, selvom du kører en onclick på
knappen.
Lav knappen som en almindelig button eller et almindeligt billede
og lav en document.FORMNAVN.submit(); i slutningen af dit javascript efter
tjekket,
så skulle det virke...

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 18-09-01 14:13

HyperCube wrote in news:3ba74567$0$51420$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Ved ikke om dette er problemet,
> men hvis du har lavet knappen som en submit button,
> eller som en image button vil den submitte, selvom du kører en onclick
> på knappen.

er du helt sikker på det ? Følgende kode submitter fx ikke formen:

<input type="submit" onclick="alert('Hej');return false;">

> Lav knappen som en almindelig button eller et almindeligt billede
> og lav en document.FORMNAVN.submit(); i slutningen af dit javascript
> efter tjekket,
> så skulle det virke...

problemet ligger i, at man ved at lave en fx type="button" i en form og i
den laver

<input type="button" onclick="document.form_name.submit();">

så vil en eventuel

<form action="somefile.asp" onsubmit="return ValidateForm(this);">

ikke blive eksekveret.

--
.... der søger lejlighed fremleje/leje i Københavnsområdet. Max. kr. 3500 om
måneden alt inklusive.

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk