Opdatere MAC adresse i DI-804
Fra : Ukendt

Dato : 12-09-01 20:30

Hey NG

Jeg har en Stofanet opkobling ved hjælp af et COM 21 cable modem (Det
flade), jeg har så anskaffet mig en D-Link DI-804 router til at dele min
forbindelse!

Mit problem ligger i at Stofanet har registreret min MAC adresse til mit
netkort (altså det der sidder i min computer) og derfor tillader de ikke min
nye router adgang. Jeg snakkede engang med en tekniker hos stofa som gav mig
en vejledning til at opdatere mac adressen på et netkort. Det prøvede jeg så
men uden resultat!
Mit spørgsmål er så om der er nogen af jer kloge hoveder der ved hvordan man
kan afhjælpe dette problem?

Venlig hilsen
Morten Raun

Fra : RaYmAn

Dato : 13-09-01 12:58

> [...]

> men uden resultat!
> Mit spørgsmål er så om der er nogen af jer kloge hoveder der ved hvordan
Det er godt nok den forkerte gruppe men med mit kabelmodem (ikke com21) skal
jeg slukke og tændet modem'et og så registrer modem'et hvilken MAC addresse
der har ip'en og så virker det (har også prøvet igennem switch og det
virkede helt fint...)
Mvh Jens

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-01 15:36

"RaYmAn" wrote:

> [...]
addresse
> der har ip'en og så virker det (har også prøvet igennem switch og det

Jeg har fået det til at virke nu... det var nogenlunde samme procedure
bortset fra at mit modem skulle slukkes omk. 12 timer!

Men nu kører alt som det skal =)

Morten