Newsserver hos TDC er da nærmest latterlig
Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-09-01 19:20

Her sidder man med en 512kbit linie og newsserveren reagerer en ud af 10
gange... det er irriterende!
her betaler man en formue for at få hurtigt internet også virker lortet
ikke!
æv!.... amatørnisser!

Fra : Jesper Sloth

Dato : 12-09-01 19:33

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> æv!.... amatørnisser!

Hej

Det er fand... mildt sagt.

Mvh

Jesper

Fra : Søren

Dato : 12-09-01 20:20

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
> Her sidder man med en 512kbit linie og newsserveren reagerer en ud af 10
> gange... det er irriterende!
> her betaler man en formue for at få hurtigt internet også virker lortet
> ikke!

Mail deres support hver gang det ikke virker, og bed om en dato for hvornår
det kommer til at virker igen.
Personligt gør jeg dette, samt notere ned hver gang det ikke virker.
TDC kan ikke tro at det er et globalt problem, ellers ville de vel gøre
noget ... eller ville de?

Mvh
Søren

Fra : Peter

Dato : 12-09-01 22:33

"Søren" skrev

> Mail deres support hver gang det ikke virker, og bed om en dato
> for hvornår det kommer til at virker igen.

God idé. Hvilken e-mail-adresse anvender du?

(Underforstået: Jeg har ikke meget fidus til de formularer, der ligger
på TDCs support-sider. Det kan godt være, at de fungerer ok,
men jeg foretrækker nu en god "gammeldags" e-mail, hvor jeg selv
har en "kopi" af det afsendte.)

Fra : *Xray

Dato : 12-09-01 20:41

> [...]
> gange... det er irriterende!
> her betaler man en formue for at få hurtigt internet også virker lortet

Din linje er vel ok. Det er newsserveren den er gal med, lille ven.

*Xray

Fra : Peter

Dato : 12-09-01 22:35

"*Xray" skrev

> "sniper_Nolight" skrev

> Din linje er vel ok. Det er newsserveren den er gal med, lille ven.

Det er han vist glimrende klar over. Han (og jeg) og blot irriterede
over det paradoks det er, at man har en lynhurtig ADSL-forbindelse -
men noget så banalt som nyhedsgrupper foregår med en hastighed
som i 1980'erne. Og så kan man tilføje, at TDCs newsserver har
været ramt af temmelig mange driftsforstyrrelser gennem det seneste
års tid - og firmaet har i al fald ikke på det seneste været særligt
dygtige til at informere om problemerne.

Fra : *Xray

Dato : 12-09-01 23:16

"Peter" <peter_usenet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> års tid - og firmaet har i al fald ikke på det seneste været særligt
> dygtige til at informere om problemerne.

Ved ikke hvor meget du ved om servere, men nyhedsgrupper er ikke så "banalt" som du forestiller dig.

Forestil dig en setup der skal kunne trække 1000 vis af p0rn/warez hungrende kunder der suger 24
timer med deres ADSL forbindelser. Det er fåtallet af servere der kan klare dette. Bare se på de
forskellige danske udbyderes servere. Der er vist ikke én med binære grupper der ikke har haft
problemer. Og så er det jo klart at TDC's får de største probs da de har flest kunder.

Ikke sagt at jeg har 100% forståelse. Jeg synes foreksempel at tekst-grupperne godt kunne have en
server for ligesom i gamle dage der kørte uafhængigt af den binære eller noget lignende.

Det er da klart TDC ikke gider sætte alle ressourcer ind når news jo, IMHO, er "relativt" ukendt for
de fleste brugere. Det er nok en ikke ret stor procentdel af det samlede antal kunder der bruger
newsserveren til daglig, selvom jeg godt ved usenet er en vigtig fast bestanddel af hverdagen for en
del herinde.....mig selv inklusive :)

Just my 5 cents.

*Xray

Fra : Peter

Dato : 12-09-01 23:41

"*Xray" skrev

> Ved ikke hvor meget du ved om servere, men nyhedsgrupper er
> ikke så "banalt" som du forestiller dig.

Jeg tænkte nok, at jeg pustede til ilden ved at bruge ordet "banalt".
Selv om jeg ikke ved det mindste om servere, kan jeg fint forstå,
at det ikke er så lige til. Det jeg tænkte på var som antydet det
paradoksale i, at man har en lynhurtig ADSL-forbindelse - men
ikke kan hente noget så *båndbreddemæssigt* banalt som
*tekst*nyhedsgrupper.

> Jeg synes foreksempel at tekst-grupperne godt kunne have
> en server for ligesom i gamle dage der kørte uafhængigt af
> den binære eller noget lignende.

Glimrende idé!

PS: Sjovt nok er mit eget indlæg endnu ikke dukket op hos mig;
jeg kan kun se Xrays svar.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-09-01 10:25

> PS: Sjovt nok er mit eget indlæg endnu ikke dukket op hos mig;
> jeg kan kun se Xrays svar.

sker osse her til tider

Fra : Jacob

Dato : 13-09-01 02:04

"*Xray" <mrsmooth@nospam.privat.dk> wrote in message
> [...]
med binære grupper der ikke har haft
> problemer. Og så er det jo klart at TDC's får de største

Tjoo - så kunne de vel lave noget trafic shaping - men altså
teledk's newsserver er ret crappy i forhold til større
"udenlandske". Men der skal altså ikke meget til at lave en
ordentlig newsserver. Jeg har selv en stående som "pull'er"
fra news.inet.tele.dk - når jeg henter fra den nærmer
hastigheden sig 20mbit (det er en Pentium 133mhz med 64mb
ram og en lousy harddisk, som kører linux og dnews).

Mvh
Jacob

Fra : John Hinge

Dato : 13-09-01 09:47

Jacob wrote:

> [...]
> hastigheden sig 20mbit (det er en Pentium 133mhz med 64mb
> ram og en lousy harddisk, som kører linux og dnews).

Fiiint du er hyret.
Hvordan øhm, den skalerer selvfølgelig til 3-6000 samtidige brugere
som alle sammen gerne skal hente med maks hastighed i binærgrupperne
Helst uden at den bryder grædende sammen.

Det er tungt at levere klasse A news til folket, og indrømmet der
har godt nok været meget galt med TDC's newsserver specielt her
på det seneste, men hvis man skal tolke newsadmin'ers udtalelser
i tele.internet.news-service så *er* der bedringer på vej.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-09-01 10:24

> [...]
antal kunder der bruger
> newsserveren til daglig, selvom jeg godt ved usenet er en vigtig fast

alt dette undskylder da ikke at TDC lover superhurtigt internet og ikke kan
levere det... de må da se i øjnene at NG'erne er besøgt og derfor sætte
nøjagtig ligeså meget ind på det kører ligeså godt som alm. internet
jeg forstår da at det ikke kan køre 100% altid, men sådan som det er lige
for tiden er under al kritik for en så stor virksomhed!
mine25øre

Fra : *Xray

Dato : 13-09-01 11:40

> alt dette undskylder da ikke at TDC lover superhurtigt internet og ikke kan
> levere det...

Det kan de da. Jeg suger da max hastighed fra næsten alle andre steder end s'føli news.tele.dk. Så
de leverer da varen.

> de må da se i øjnene at NG'erne er besøgt og derfor sætte
> nøjagtig ligeså meget ind på det kører ligeså godt som alm. internet

Tja, jeg ved ikke præcist hvor mange der regelmæssigt suger fra de binære grupper, men vil da tro at
det udgør en ret lille procentdel af det samlede antal brugere, som jeg også har skrevet før.

*Xray

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-09-01 10:21

> [...]
> års tid - og firmaet har i al fald ikke på det seneste været særligt
> dygtige til at informere om problemerne.
og dertil kan jeg kun tilføje: Nemli'!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-09-01 10:20

> Din linje er vel ok.
ja det er den
>Det er newsserveren den er gal med, lille ven.
jeg ved det .. osse lige det jeg skriver lille ven

sniper_Nolight

Fra : Søren Andersen

Dato : 12-09-01 21:54

> [...]
> gange... det er irriterende!
> her betaler man en formue for at få hurtigt internet også virker lortet

Hov Hov .. snak ordentligt. Dit internet virker da vist helt fint. Der er
andet på nettet end binære porno/film grupper !
Du skal da være glad for TDC i det hele taget stiller NEWS til rådighed.
I princippet kunne de jo bare give dig en linie til Internettet uden
mail/news/support og så sige det var det !

Jeg ved godt der står i dine abb. betingelser hvad du har ret til. Men der
står nu også at der kan "forekomme driftforstyrrelser", ved nu ikke lige
hvordan det er formuleret, men det står der nu et sted med små bugstaver !

Lær at lev med det eller drop internettet (for det virker jo som om
NEWS=Internet for dig)

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 12-09-01 22:52

> Hov Hov .. snak ordentligt. Dit internet virker da vist helt fint. Der er
> andet på nettet end binære porno/film grupper !

- Hvad? Hvor?

> [...]
> hvordan det er formuleret, men det står der nu et sted med små bugstaver !
>
> Lær at lev med det eller drop internettet (for det virker jo som om

- Lidt noget vrøvl er det vel. Jeg har ligeledes prøvet at være tolerant
over for TDC, men den sidste uges tid har den stort set ikke virket. Ej
heller hvad angår txt grupper. Jeg ringer ind hver dag og spørger hvordan
det går med newsserveren, og det er da meget hyggeligt. Måske de en dag
lærer at give beskederne videre til kunderne.

- Hvad er det for noget pjat med at man skal være glad for at man over-
hovedet får internet af TDC?! En eller anden dag er der en der pisser
i din vandforsyning og så får du at vide at du bare skal være glad for at
der kommer noget ud af hanerne. Den holder vist ikke?! Med de beløb
jeg lægger til TDC forventer jeg også at jeg får de ting jeg har har aftalt
med TDC. Hvad ellers?

Fra : Peter T.

Dato : 12-09-01 22:56

"Søren Andersen" <[nospam]@[nospam].dk> wrote in

> Jeg ved godt der står i dine abb. betingelser hvad du har ret til. Men
> der står nu også at der kan "forekomme driftforstyrrelser",

vil du synes at driftsforstyrrelser i mere end et halv år er acceptabelt?
Du vil nok selv have en anden holdning til det hvis surf var 'lettere'
problematisk, men at newsserveren til gengæld kørte helt forrygende på din
cybercity-linie.

--
Mvh. Peter T.

Vil du lære at quote korrekt? Kig på...
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-09-01 10:38

jeg er lidt chokeret over hvor meget folk åbenbart er i stand til at finde
sig i... ikke underligt at den alm. mand har det hårdt.. han finder sig jo i
alt...
jeg (synes jeg selv) er et fornuftigt menneske og kan da udmærket forstå når
der er problemer... jeg brokker mig kun fordi disse "driftsforstyrrelser" er
for langt ude... det er at tage pis på folk.. men det bliver min TDC regning
ikke billigere af... hvis jeg vælger at betale for det jeg får... så er jeg
bange for TDC ville lukke min linie

sniper_Nolight

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-09-01 10:34

> Hov Hov .. snak ordentligt. Dit internet virker da vist helt fint.

ja mit internet virker fint.. det er newsserveren vi taler om (endnu)

Der er
> andet på nettet end binære porno/film grupper !

guud virkelig!... se det var en NYHED! og jeg der troede jeg kun kunne bruge
min nye adsl forbindelse til et se streaming porno

> Du skal da være glad for TDC i det hele taget stiller NEWS til rådighed.

jeg takker på mine grædende knæ

> I princippet kunne de jo bare give dig en linie til Internettet uden
> mail/news/support og så sige det var det !

jamen det gør de jo ikke vel?... jeg betaler en fast pris for et produkt de
har lovet mig og derfor forventer jeg da osse at få det

> [...]
> hvordan det er formuleret, men det står der nu et sted med små bugstaver !

enig!... MEN disse driftsforstyrrelser er virkelig ude i overdrevet for hvad
der er acceptabelt!

(for det virker jo som om
> NEWS=Internet for dig)

??

sniper_Nolight

Fra : Gregers Petersen

Dato : 13-09-01 16:54

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
[snip]

Du ville gøre mig meget glad, hvis du ville læse:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.udbydere.xdsl

Der vil du opdage at diskussioner om TDC's newsserver ikke hører til
her i gruppen.

--
MvH

Gregers Petersen
http://main.internord.dk/~petersen/disclaimer.html

Fra : sniper_Nolight

Dato : 14-09-01 07:04

> [...]
> http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.udbydere.xdsl
>
> Der vil du opdage at diskussioner om TDC's newsserver ikke hører til
dk.edb.internet.software.mail+news
er tilføjet i min liste.... godt jeg kunne glæde dig