TDC-Firewall smadrer IIS5.0 server på egen~
Fra : Jakob Munck

Dato : 12-09-01 17:06

Jeg har Win2000 Pro på min maskine, og har lige fået en ADSL-forbindelse fra
TeleDanmark. Det virker udmærket.
Men den firewall, som TDC anbefaler at man installerer til beskyttelse mod
det ene og andet hedder "Norman Personel Firewall" og efter at jeg har
installeret den, kan jeg ikke bruge min lokale IIS5.0-server, der gives
fejlmelding ved alle tænkelige operationer.

Det betyder, at jeg ikke kan teste ASP-filer på min lokale computer, og det
er totalt uacceptabelt.

Er der andre, der har erfaringer med at køre IIS5.0-server sammen med en
ADSL-forbindelse fra TeleDanmark?

Eller har andre valgt at bruge en anden - og bedre - firewall, som ikke
ødelægger den lokale server???

Fortæl, fortæl....

v.h.
Jakob Munck

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-09-01 17:03

On Wed, 12 Sep 2001 18:05:52 +0200, "Jakob Munck"
<jakob.munck@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>installeret den, kan jeg ikke bruge min lokale IIS5.0-server, der gives
>fejlmelding ved alle tænkelige operationer.

Firewallen forhindrer vel, som så mange andre firewalls, ny indgående
trafik til din maskine, herunder også port 80.

Kan du ikke blot åbne for port 80 i den firewall? Evt. F1?

--
- Peter Brodersen

Fra : Jakob Munck

Dato : 13-09-01 09:11

> Firewallen forhindrer vel, som så mange andre firewalls, ny indgående
> trafik til din maskine, herunder også port 80.
>
> Kan du ikke blot åbne for port 80 i den firewall? Evt. F1?

Det har jeg gjort, og det hjælper ikke. Min lokale server kan ikke åbne
databaser mere, men giver fejlmelding. Serveren er altså gjort uanvendelig,
også selv om jeg har nyinstalleret den. Tilsyneladende smadrer Norman
Firewall IIS5.0 servere, men det glemmer TeleDK desværre at fortælle sine
kunder.

jm

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-09-01 09:08

On Thu, 13 Sep 2001 10:11:03 +0200, "Jakob Munck"
<jakob.munck@tdcadsl.dk> wrote:

>Det har jeg gjort, og det hjælper ikke. Min lokale server kan ikke åbne
>databaser mere, men giver fejlmelding.

Kører du fx MS-SQL? I så fald kører database-serveren vel på en anden
port, som webserveren forbinder til?

Jeg går også ud fra at firewall'en logger hvad, den filtrerer? Hvad
fortæller fejlmeldingen dig?

>Tilsyneladende smadrer Norman
>Firewall IIS5.0 servere, men det glemmer TeleDK desværre at fortælle sine
>kunder.

"Smadrer" er et fjollet Windows-begreb.

--
- Peter Brodersen

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 13-09-01 15:57

On Thu, 13 Sep 2001 10:11:03 +0200, "Jakob Munck"
<jakob.munck@tdcadsl.dk> wrote:

>Tilsyneladende smadrer Norman Firewall IIS5.0 servere

Mener du ikke Norton og ikke Norman?
I så fald har jeg absolut ingen problemer med at køres IIS 5 sammen
med NPF. Der skal bare pilles lidt i NPF for at åbne for IIS 5 etc.

/Jesper

--
Some people have a way with words, while others... erm... thingy

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-09-01 08:14

"Jesper Juul-Mortensen" <na@na.na> skrev i en meddelelse
> Mener du ikke Norton og ikke Norman?

Norman er den firewall der leveres med Sikkerhedspakken til BB|ADSL

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Johnny Berggren

Dato : 16-09-01 23:56

Alternativt kunne du gå til www.zonealarm.com og downloade deres firewall
som er gratis for private brugere, forudsat at du er en sådan.
Jeg kører selv med den og den virker upåklageligt.

Fra : Elmo Jensen

Dato : 17-09-01 15:18

Jakob Munck skriver:

> Er der andre, der har erfaringer med at køre IIS5.0-server sammen med en
> ADSL-forbindelse fra TeleDanmark?

Kører med IIS 5,0 under Win2000pro DK, og bruger sikkerhedspakken fra
TDC. Jeg har ingen problemer med hverken virusscanner eller firewall,
men firewall'en skal selvfølgelig tilrettes så den ikke spærrer for port
80 etc.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[news1@ddibbsystem.dk][www/ftp/telnet.ddibbsystem.dk][ICQ 125572551]
[Fidonet 2:236/35][Virnet 9:451/35][Zyxnet 16:45/35][OS2net 81:445/35]