En opfordring på baggrund af gårsdagens tr~
Fra : Maria Fabæch

Dato : 12-09-01 13:48

----- Original Message -----

En opfordring på baggrund af gårsdagens tragiske hændelse.
Jeg har modtaget denne opfordring på min mail. Jeg synes, at det er et godt
forslag, og sender det derfor videre i håb om, at andre følger trop.

Jeg synes, at vi skal tænde stearinlys i vinduet i aften. For alle dem, der
er omkommet og alle deres pårørende bl.a. alle børn, som ikke får deres
forældre at se igen. Vi skal på den måde vise, at vi står sammen.

Være sød og sende den mail videre til alle dem som du kender, det gør jeg
selv!

En engelsk oversættelse, hvis I har venner i udlandet!
Light candles in your windows tonight to show that we feel with America and
the tragedy that has hit them. Light it for all the people who have lost
their lives and for their families that now are left behind, especially for
all the children who will not see their parents again.

Let them see that we stand together!

--
Maria og kattene
http://www.fabaech.dk

Fra : Hedda

Dato : 12-09-01 15:07

Selvom det er off topic, hilser jeg din opfordring velkommen.

De frygtelige handlinger i USA har rystet mig dybt, og jeg har slet
ikke fantasi til at forestille mig den angst, der er gået igennem alle
de stakkels mennersker, som helt tilfældigt måtte lade livet for en
(ukendt?) mands eller stats sag.

Der vil være lys i vinduet i aften !

Fra : Fie

Dato : 12-09-01 16:31

Hej Maria

Jeg havde lige modtaget den samme mail i sekunder før den poppede op på
gruppen, og har sendt til et par NG's mere (forventer stort ramaskrig!).

Jeg vil følge opfordringen og tænde et lys iaften for de mennesker, som er
omkommet, de som sørger og de som går i uvidenhed.

Fie

Fra : Camilla Scharff

Dato : 12-09-01 17:25

Også her vil der blive tændt lys... Opfordringen er i øvrigt sendt videre
til alle de engelske mailinglister jeg er på, på den måde bliver de set af
mange mennesker.

Hvis man er interesseret i at hjælpe økonomisk, kan der ringes til
Folkekirkens Nødhjælp på 90 565 565 - hvert opkald koster 100 kr.

Mvh. Camilla

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 12-09-01 18:54

Også her tændes der lys i vinduerne.

Joan

Fra : Birgitte

Dato : 12-09-01 19:04

Her vil der også være lys i vinduet.
Jeg har vidresendt til både Norge, Sverige, Tyskland og Holland så på den
måde sprædes der lys i vinduer fra nord til syd.
Min dybeste medføelse.
Birgitte
DK. True Trust
www.truetrust.dk

---

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 12-09-01 19:20

Hej Maria
Det er en meget smuk opfordring, og havde jeg
ikke haft katte ville jeg have fuldt den, men
levende lys er bandlyst af hensyn til kattene,
det tager kun et nano-sekund at gå galt

--
Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : Birgitte

Dato : 12-09-01 21:37

Hej Marianne
Man kan altså få sådan nogle lygter der ligner gamle stallygter, hvor der
kan sættes levende lys i.
Der er glas på alle fire sider og låg på, så kattene ikke kan få "lys i
halen".
Jeg kender godt til juletiden med adventskranse og kalenderlys,- jeg har
også mange katte, så jeg hader selv faren ved levende lys.
Mange miauuer fra Birgitte
DK. True Trust
www.truetrust.dk

---

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-09-01 11:27

d. 12/09/01 20:20 skrev Marianne Hellemose på skatkat@telefona.dk i artiklen
3b9fa5a4$0$13369$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net:

> [...]
>
> Hellemose Somali
> marianne@hellemose.dk
>
> SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Jeg elsker mine katte - og jeg elsker osse levende lys. Men hvordan
kombinerer man? Jo, løsningen hedder hurricanes i alle afskygninger - lysene
bliver sat bag glas. Det er vigtigt at de er skærmet af til siderne, for der
er her det går galt. Jeg har fået den forklaring, at levende lys' flamme
giver en meget lille varmeudstråling til siderne men en stor over flammen.
Derfor kan katten ikke mærke varmen når den nærmer sig flammen fra siden -
før det er for sent. Ovenfra derimod kan de mærke at her er for varmt på
lang afstand og hiver næsen til sig
Selfølgelig skal man ikke lade dem være alene i rummet med lysene, men
ellers fungerer det fint.

--
Knus fra Ann R, Donna & Ditte

Fra : Maria

Dato : 13-09-01 01:14

Hej.
Her har der været lys i alle vinduerne i aften, og det var inden at jeg så,
at i også have fået den geniale ide. Samtidig tænkte jeg på alle de stakkels
katte, der bliver kørt ihjel her på den pisse landevej hvor jeg bor.Jeg
mistede selv en af mine sidste år og det gjorde mig til alkoholiker i en
måned puha.
Kærlig hilsner og dybe tanker Doris.