Død Pixel i TFT på Dell I2500
Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 12-09-01 12:22

Hej NG..

For cirka en måned købte jeg en Inspiron 2500 Fra Dell med en 14,1 tomme TFT
skærm.. Den blev grundigt tjekket for døde punkter og der var ingen - fint
nok !!

Nu her i går opdagede jeg at der er kommet et enkelt dødt punkt lige i
midten af skærmen..

Hører det under garantien eller må man bare leve med det ??

MVH
Nikolaj

Fra : Michael Petersen

Dato : 12-09-01 12:40

der er kun et sted du kan få svar på det. Prøv at ring til Dell. Det er
"næsten" op til firmaet selv hvor stor en tolerance de giver overfor døde
pixels. Nogle godtager op til 5 mens andre har en tolerance på 0.

Michael

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 12-09-01 13:32

Da jeg overvejer køb af en Dell bærbar ville det være rart hvis du ville
melde tilbage med dit svar fra Dell Nikolaj...

-Jeppe

Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 12-09-01 14:46

Jeppe Vesterbæk <vesterbaek@mail.tele.dk> skrev i en
> Da jeg overvejer køb af en Dell bærbar ville det være rart hvis du ville
> melde tilbage med dit svar fra Dell Nikolaj...

Jeg kontakter dem i morgen.. Skal nok vende tilbage med hvad resultatet
blev..

MVH
Nikolaj

Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 12-09-01 14:41

"Nikolaj B. Kjeldsen" <nikolajbk@dr.com> wrote in message
> Nu her i går opdagede jeg at der er kommet et enkelt dødt punkt lige i
> midten af skærmen..
Ring til dell de vil med sikkerhed skifte skærmen, de den døde pixel er midt
på skærmen og derfor vil generer i det dagligt brug.

Hilsen
Henrik Skjærbæk

Fra : Henning

Dato : 12-09-01 17:35

On Wed, 12 Sep 2001 15:40:55 +0200, "Henrik Skjærbæk"
<skjaer@miba.auc.dk> wrote:

>"Nikolaj B. Kjeldsen" <nikolajbk@dr.com> wrote in message
>Ring til dell de vil med sikkerhed skifte skærmen, de den døde pixel er midt
>på skærmen og derfor vil generer i det dagligt brug.

Nej - forkert på den! Een pixel gør ikke noget - først når der er 5
indenfor en en diameter på størrelse med en femkrone.

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 12-09-01 18:00

"Henning" <ingen@email.tx> wrote in message

> Nej - forkert på den! Een pixel gør ikke noget - først når der er 5
> indenfor en en diameter på størrelse med en femkrone.

Hej - forkert på den! hvis der er over 5 pixels på hele skærmen skiftes den.
citat for dell:
"If you notice more than six (6) fixed pixels on your display, or if there
are several fixed pixels in a small area of the screen, refer to the E-mail
Dell section below to contact Dell Technical Support."
http://support.euro.dell.com/dk/da/kb/document.asp?DN=FA1018431&tag=

Desuden har jeg fået skiftet skærme med 5 eller mindre døde pixels hvis de
generede den daglige brug af computeren.

Hilsen
Henrik Skjærbæk

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 12-09-01 18:31

"Henrik Skjærbæk" <skjaer@miba.auc.dk> skrev

> Hej - forkert på den! hvis der er over 5 pixels på hele skærmen skiftes
den.
> citat for dell:
> "If you notice more than six (6) fixed pixels on your display....

Endnu en rettelse:
"more than six (6)" betyder så vidt jeg ved "mere end 6" - altså 7 defekte
pixels eller derover, før at skærmen byttes.

mvh
Peter

Fra : Kim Norskov

Dato : 12-09-01 20:08

On Wed, 12 Sep 2001 19:00:12 +0200, "Henrik Skjærbæk"
<skjaer@miba.auc.dk> wrote:

Sluk PC'en.......prøv så at ryste den og banke let på bagsiden af
skærmen.

Dette løste problemet for mig. Forhandleren sagde noget om at "ryste"
pixel'en på plads, så den atter kunne polariseres????

Kim