Sæby Å
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 12-09-01 10:02

Hejsa.

Er der nogen der har erfaring med Sæby Å. Hvor dybt er der, specielt i
området ved skoven?

Er der bestemte fluer der er gode, osv. osv.

Mvh. Brian
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 12-09-01 13:42

> Er der nogen der har erfaring med Sæby Å. Hvor dybt er der, specielt i
> området ved skoven?
>
> Er der bestemte fluer der er gode, osv. osv.

Jeg har et par gange haft den ubegrænsede nydelse, at fiske i Sæby Å i
stykket inde i Sæby skov. En enestående oplevelse.
Vanddybden inde i skoven er ikke nævneværdig. Jeg vil tro at der i huller
under brinker er max. 40-45 cm. Jeg husker dog et enkelt sving, hvor dybden
er over en meter. Et rigtigt lille hotspot, hvor jeg sidste sommer fangede
to blanke havørreder på 60 og 40 cm. Nummer to på 40cm. fangede jeg uden at
have flyttet mig en meter, på nøjagtig samme sted, 2 kast efter at jeg havde
afkroget den første!

Jeg kender ikke noget til fluemønstre (har kun fluefisket meget lidt), men
jeg har haft ganske gos held med sort/røde spinnere. Men der er så mange
bæk- og regnbueørreder, at jeg vil tro alle mønstre/farver vil gi' fisk.

Ved udløbet nede ved iskiosken er der noget dybere, over en meter gætter jeg
på. Jeg har ikke selv fisket her, men har set havørredder på 3-4 kg. mistet.
For et par år siden blev der landet en 12 kg's, lige her hvor alle
turisterne skal have en is og en kold...
Personligt foretrækker jeg skoven lige efter solopgang, og i de første timer
herefter. Det er energi til sjælen...

God fornøjelse..

Kåre

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 12-09-01 19:56

On Wed, 12 Sep 2001 14:42:26 +0200, "Kåre Kjeldsen"
<eva.kaare@get2net.dk> wrote:

>God fornøjelse..

Tak og tak for info.

/Brian
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : T.Rout

Dato : 13-09-01 17:13

Er fiskeriet frit på dette sted.... ?

Gerne flere detaljer om hvor det er...er ikke så kendt i området

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 14-09-01 10:09

On Thu, 13 Sep 2001 18:12:38 +0200, "T.Rout" <grobut@hotmail.com>
wrote:

>Er fiskeriet frit på dette sted.... ?
>
>Gerne flere detaljer om hvor det er...er ikke så kendt i området

Hej.

Tjek denne side:

http://www.saeby-lystfisker.dk/

Mvh. Brian
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 18-09-01 07:37

Ja, så var vi jo en tur i Sæby Å her i weekenden. Det er godtnok et
lækkert sted at fiske. Hvem havde troet det og så kun en halv time fra
Aalborg.

Vi fiskede mest inde i skoven, hvor der nok er noget af DK's bedste
natur. Lækkert var det og jeg skal da tilbage igen engang, når der
ikke er overrendt, som der var til konkurrencen i søndags.

Resultatet var 2 små bækkere som blev sat ud igen.

Mvh. Brian
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk