Opsætning i Malawi-akvarium...
Fra : Jacob Schütz

Dato : 30-12-00 17:29

Hejsa NG!

Jeg er efterhånden ved at være træt af min opsætning i mit malawi akvarium.
Jeg kunne godt tænke mig at komme igang med at "bygge" min baggrund selv.
Altså lave et skelet oven på hønsenet (som bagefter pilles ud
selvfølgelig...).

Er der en af jer kyndige akvarister der ligger inde med en sådan (evt med
billeder for os der elsker at se det med billeder på )

VH
Jacob
--
Jacob Schütz
Tunnelvej 22, 2. th.

Fra : N/A

Dato : 31-12-00 11:19

Fra : Dennis Lerche

Dato : 31-12-00 11:19

> http://w2k.chamberlain.dk/bilag/bg_byg.htm
>
> Carsten

Baggrunden på billederne er lavet med flamingo, hvor der er smurt Alfix
(flisecement) med farve i. Farven er i pulver form, jeg kan ikke huske hvad
det hedder, men det kan købes samme sted som Alfix. Hvis du bor i nærheden
af Ålborg, så har Carsten's dyrhandel små portioner farve til salg, da det
ellers er nogle lidt store potioner man kan købe i det respektive
byggemarked.

Da jeg byggede min baggrund brugte jeg tykke flamingo plader, hvor jeg
direkte skar den ønskede baggrund til. Bagefter blev der smurt 3 lag Alfix
med farve på, der benyttede jeg forskellige farver, for at give det mere
dybde, f.eks. sort/mørkt i "huller" der skulle virke dybe.
Jeg må sige at resultatet blev bedre end forventet.

Jeg håber at det gav lidt grundlæggende inf. om hvordan det kan gøres

Godt Nytår.

Dennis