Hvor er det bedst?
Fra : Niels Thrane

Dato : 28-12-00 17:52

Hej NG

Jeg overvejer at købe mig et akvarium, så jeg ville høre hvor den bedste
butik i Århus-omegnen ligger.

Jeg har været inde i et par stykker, men jeg var ærligt talt lidt chokeret
over betjeningen, som virkede ret ligegyldig.

Har I erfaring med nogle gode pushere, og kan I give nogle gode begynder-råd
i forbindelse med køb af akvarie?

--
Mvh.
Niels Thrane

Fra : Brian Christensen

Dato : 28-12-00 18:23

"Niels Thrane" <niels@freeway.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> over betjeningen, som virkede ret ligegyldig.
>
> Har I erfaring med nogle gode pushere, og kan I give nogle gode

Hej Niels

Med mindre du er helt syg for at få noget der er funklende nyt (uden en
ridse etc) Så vil jeg anbefale dig at købe et brugt gennem den blå avis
eller lign. Du får så meget mere for dine penge og du kan være heldig at
finde noget som kun har været brugt ganske få mdr. til havl pris af hvad du
skal give i butikken..

Århus... nej det er lidt tyndt.. Der er div. Bonnie butikker, så er der Pet
World, Dragefisken og Århus dyrecenter... efter min mening er der ikke
rigtig noget og råbe hurrra for...men det kommer selvfølgelig også lidt an
på hvad man er til.. alm. selskabsfisk er der nok af men det lidt mere
specielle næ... så prøve brugt markede... Det kan selvfølgelig være lidt
mere besværligt..

mvh.
Brian

Fra : Frank

Dato : 29-12-00 08:45

Der er jeg ikke enig med dig Brian.

Jeg synes tværdigmod at brugt priser er alt for høje og priser på nye
akvarier er "mistænkelig" lav

Hos Calles Dyrerige i Aalborg sælger de bla. Akvastabil til engross priser.
Først troede jeg egentlig ikke på dem, men har senere fundet ud af at den
er god nok.

På den måde kan det samme akvarium fra ny tit ende med at koste det samme
som et brugt - blot er det brugte tit med grus, planter og lidt klat fisk
som man egentlig ikke er interesseret i.

Blot et synspunkt herfra - et af de sidste i år iøvrigt - Godt nytår...

/Frank

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 29-12-00 09:38

On Fri, 29 Dec 2000 07:44:34 GMT, "Frank" <wod@sonofon.dk> wrote:

> [...]
>som man egentlig ikke er interesseret i.
>
>Blot et synspunkt herfra - et af de sidste i år iøvrigt - Godt nytår...

Ellers kan du jo altid prøve at spørge i vennekredsen - man forbløffes
til tider over hvor mange, i øvrigt glimrende, akvarier der står
ubrugte hen i garager, kældre og lignende steder. Jeg fik mit 128L's
Akvastabil forærende af en af mine gode venner, der bare gerne ville
af med det - han havde nedlagt det (læs=solgt fiskene) ca. en uge før
jeg spurgte om det var et han ville af med. En uge senere fik jeg det
kørt til døren uden beregning...

Men ellers er jeg da enig med Frank, der er jo ingen grund til at
betale noget for et brugt, når de nye kan fås billigt hvis man ser sig
lidt for.

MVH

Thomas A. Frederiksen

Fjern no fra mail, så virker den.

Fra : Tom Nielsen

Dato : 29-12-00 12:12

Jeps det er tit at selve akvariet er billigt, men dertil kommer det øvrige
udstyr som sjældent er billigt fra nyt.

eks. (tal er ren hukommelse, så de kan variere

Akvarie 1000
Bord 1000
Amatur 700
Pumpe 1000
Varmelegme 250
-------------------------
passer vist ok på et 250ltr

i den blå avis kan du inde et 250ltr til 1000-1800,- brugt, og det er jo
halæv pris eller mindre.
(nogle gange er de hurtig solgt, nogle gange variere prisen...)

Fra : Dennis Lerche

Dato : 29-12-00 14:00

> Hos Calles Dyrerige i Aalborg sælger de bla. Akvastabil til engross
priser.
> Først troede jeg egentlig ikke på dem, men har senere fundet ud af at den
> er god nok.

Jeg må så sige at jeg ikke synes at Calles Dyrerige er så billige med deres
Akvarier, det er måske fordi Akvastibil generelt er for dyrer ?
Hvis man ser på hvad akvarier koster i f.eks. andre lande, så kan det ikke
passe at de sælger til engros pris, ellers bliver de snydt af grossisten.

Jeg mener nu at det bedst kan betale sig at købe et brugt akvarie, da man
let sparer halvdelen af prisen, hvis man selvfølgelig ikke køber det første
og bedste
Ulempen er selvfølgelig at man ikke kan være sikker på at akvariet er tæt
hvis det står og er tømt. Samt at der ikke er garanti på det.

Dennis

Fra : Christian Steffensen

Dato : 30-12-00 12:17

Du kan jo prøve i diverse annoncemarkeder på nettet.

Både i Den blå avis: www.dba.dk
GulGratis: www.gulgratis.dk

akvariebladet: www.akvariebladet.dk
og der er også en masse andre akvariesider der har annoncemarkeder:
www.akvariesiden.dk
www.akvariet.dk

--
Mvh.