Kennelhoste?????
Fra : Anne Mette Mørup

Dato : 11-09-01 21:43

Min labber har MÅSKE været udsat for kennelhoste.
Er der nogen her, der har erfaring hermed.
Hvornår kan det smitte?
Hvor lang er inkubationstiden?
Er det farligt for en tæves ufødte hvalpe?
Kan man vide, om hunden er smittet for den starter med at hoste?
Skal man regne med at alle ens hunde får det?
Håber nogen kan svare på disse spørgsmål, og evt. også give andre råd i
forbindelse med kennelhoste.

Anne Mette

--
Anne Mette Mørup
Kennel Spring Swift

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 11-09-01 23:11

"Anne Mette Mørup" <Spring.Swift.Labrador@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3b9e7776$0$217$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvornår kan det smitte?
> Hvor lang er inkubationstiden?

5-10 dage mener jeg ...

men det og mere kan du få svar på hvis du går ind på flg. link ... på
netdyrdoktoren ...

http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Sygdomsleksikon/hund_syg_kennelh
oste.html

God bedring

og godnathilsfra Ami

Fra : Anne Mette Mørup

Dato : 12-09-01 06:09

Hej Anne Marie.

Tak for hjælpen. Det er et godt link.
Jeg tror risikoen for at min Sille er smittet er meget lille.
Vi var til marprøve, og deltog i en helt anden klasse på et andet terræn,
end den hund, der dagen efter fik konstateret kennelhosten. Vi opholdt os
dog i nærheden før/efter prøven og i frokostpausen.
Min bekymring går mest på, hvordan det evt. ville påvirke hende, da hun
venter hvalpe om 4½ uge. Mine sidste spørgsmål kan jeg få svar på hos
dyrlægen på lørdag.

Hilsen Anne Mette