Installering ar RAM i IBM (bærbar) !!!
Fra : Lind

Dato : 11-09-01 21:05

Hej NG

Jeg har lige været nede i Zitech og købe 128 RAM (APACER), han satte det i
og det hele (troede egentlig at det var sværere : ) ). Men da jeg kom hjem
og skulle starte maskinen, gik den ikke videre end til opstarts billedet.
Jeg byttede lidt om på rammene, og pludselig kunne jeg komme ind i BIOS. Den
sagde 192 RAM som den også skulle. Så jeg prøvede at gå ud og lade den køre
videre. Så skriver den
"Ugyldigt VxD dynamisk kædekald til enhed nummer 3 + noget mere som jeg ikke
kan nå og læse.
Så snakker den også om "XMS-driveren er ikke installeret", hvad er det for
en fætter ?
Den fortæller også noget om en Himem.sys fil den ikke kan finde i Windows
mappen. Har i nogle gode forslag, så ville jeg blive meget glad : )
Maskinen er en IBM Thinkpad A21e.

På forhånd tak

Fra : Veritas

Dato : 12-09-01 05:53

"Lind" <marlinmo@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> Den fortæller også noget om en Himem.sys fil den ikke kan finde i Windows
> mappen. Har i nogle gode forslag, så ville jeg blive meget glad : )

jeg havde de samme problemer med en stationær compaq (dell, compaq og ibm
har problemer med andre firmaers ram)....

jeg har desuden sat 128MB ram i en IBM A21M maskine, der funkede fint.
rammen blev købt hos "computerbutikken" på falkoner. og den kostede sikkert
kun 1/4 af, hvad du gav for din ram...

mit råd: returner rammen og køb anden ram.

/J

--
"I fight for Jesus!"

Fra : Christopher Højsbo

Dato : 12-09-01 15:59

Levér rammen tilbage, og køb i stedet ram som passer specielt til din A21, -
så er du sikker på at det virker.

Hilsner

Christopher Højsbo
www.rambutikken.dk

Fra : Lind

Dato : 12-09-01 20:51

Tak for svarene !!!

Jeg prøver lige at opdatere BIOS'en, det sagde IBM jeg kunne prøve.
Ellers må jeg returnere RAM'mene, jeg synes bare ikke at det kan passe at
det skal være sådan.
Apacer mener jeg da bestemt er anerkendt og god RAM, derfor burde de også
virke.
For øvrigt prøvede jeg dem i en ASUS i dag, og der virkede de fint.
Det må åbenbart være et IBM problem, men anyway.

Tak for ulejligheden

Lind