Terror og Verdensøkonomi?
Fra : Steffen V Petersen

Dato : 11-09-01 18:33

Hvad tror I disse terroraktioner kommer til at betyde for verdensøkonomien?
Bygningerne er jo milliarder af dollars værd...

Jeg sender desuden en tanke til alle amerikanere, og specielt familierne til
de omkomne.

--
Venlig hilsen
Steffen V Petersen

Den autodidakte empiriker...

Fra : Patrick Blom

Dato : 11-09-01 19:44

Indtil chokbølgen lægger sig, har det påvirket aktier meget kraftigt, samt
evt. oliepriserne verden over.

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 11-09-01 22:10

"Patrick Blom" <privat-post@privat.dk> skrev:
> Indtil chokbølgen lægger sig, har det påvirket aktier meget kraftigt, samt
> evt. oliepriserne verden over.

OPEC (olielandene) har meldt ud, at de vil sælge mere olie, så det skulle
stabilisere oliepriserne...

-Jeppe

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 11-09-01 21:22

Forkert gruppe!

--
Venlig hilsen: Rasmus.
===========================

Fra : Torben G. Hansen

Dato : 11-09-01 22:54

OG???? glem lige regelrytteriet idag,tak!

<66vn7.1510$lk7.56138@news.get2net.dk>...

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 11-09-01 23:18

"Torben G. Hansen" <tgh@inbound.dk> skrev:

> OG???? glem lige regelrytteriet idag,tak!

Indlægget hører ikke til i denne gruppe!
Hvis man vil ud med sine følelser ang. den tragiske terror over there, så
bør man benytter passende grupper til dette !
Selv tak!

--
Venlig hilsen: Rasmus.
===========================

Fra : Santa Xcaze

Dato : 12-09-01 12:51

Slap dog af ....

Fra : Michael Petersen

Dato : 12-09-01 13:07

nu behøves man jo ikke at starte diskussioner i alle grupper i usenet
hierakiet p.g.a. af denne katastrofe. Hvis det har en relevenans for gruppen
så er det ok. Hvis denne katastrofe gjorde at edb hardware verden over ville
gå ned så var det ok. Men ellers så hold diskussionerne i grupper såsom
dk.politik, dk.penge , dk.snak m.v

Michael

FUT til dk.snak

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 12-09-01 17:19

Du er syg i hovedet rasmus!!

Med uvenlig hilsen Flemming Nielsen

Fra : Henning

Dato : 12-09-01 17:33

On Wed, 12 Sep 2001 18:19:07 +0200, "Flemming Nielsen" <fn@edb.dk>
wrote:

>Du er syg i hovedet rasmus!!
>
>Med uvenlig hilsen Flemming Nielsen

Øh - hvorfor? Fordi der sker en ulykke, er alle grupper åbne for alt?
Hvor går grænsen for ulykkens størrelse så?
Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 13-09-01 02:40

> Øh - hvorfor? Fordi der sker en ulykke, er alle grupper åbne for alt?
> Hvor går grænsen for ulykkens størrelse så?
> Henning

Hej Henning

Der er sket en forbrydelse ud over alle grænser overfor hele menneskeheden.
De rædselsbilleder der har kørt over fjernsynet, står for evigt printet på
nethinden hos millioner af mennesker verden over. Dette rædselsbillede har
fået KUN 2 personer til at skrive et indlæg om at stoppe op et øjeblik, og
skænke en tanke til U.S.A. Det er første gang jeg har set et emne der i den
grad falder udenfor en NG, men de 2 personer har bare spurgt om vi ikke bare
i et øjeblik skal stoppe op og græde over denne umenneskelighed. Dette får
en tåbe uden medfølelse over for ens medmennesker, til at skrive et indlæg
om. at det ikke hører til i denne gruppe. Denne Rasmus Klump har lukket af
for fremtidige indlæg fra min side. Kunne denne idiot ikke bare have lukket
øjnene overfor disse KUN 2 indlæg, og lade være med at blande sig i, at der
er 2 personer der ville af med nogle følelser?
Jeg var måske primitiv i mine indlæg, men jeg blev rasende da jeg så en der
gik mere op i at der var nogle breve der var havnet i en forkert postkasse,
i stedet for at springe indlæggene over, eller tage stilling til en eventuel
krise på verdensplan.

Mv. Flemming Nielsen

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 13-09-01 09:09

"Flemming Nielsen" <fn@edb.dk> skrev:

> Der er sket en forbrydelse ud over alle grænser
> overfor hele menneskeheden.

Forbrydelsen er vel ikke være som så meget andet, der er sket på hvor Jord i
de sidste par år.
Forbrydelsen sker i USA, der bliver sendt nærbilleder af de tragiske
begivenheder i over 48 timer. Så tror da pokker at folk går amok!

> De rædselsbilleder der har kørt over fjernsynet, står for
> evigt printet på nethinden hos millioner af mennesker
> verden over.

Ja, hvorfor gør de det?
Pga. mediernes massive dækning.
Hvis vi kunne se de sammen nærbilleder fra krige rund omkring på Jorden,
oversvømmelser, brande, hungersnød etc. så, ville begivenheden Over There
ikke virke så dominerende.
Det er slemt - Ja gu' er det så, det er al tragedie jo, når de bliver dækket
så massivet.

> Dette får en tåbe uden medfølelse over for ens
> medmennesker, til at skrive et indlæg om. at det
> ikke hører til i denne gruppe.

Jeg har medfølelse, jeg viser medfølelse og jeg har det dårligt med det som
er sket, men Hardware har intet med følelser at gøre.

> Denne Rasmus Klump har lukket af for
> fremtidige indlæg fra min side.

Du snakker om at vise følelser...
Du kalder mig Klump og Idiot uden at vide om jeg måske personligt var ramt
af tragedien!

> Kunne denne idiot ikke bare have lukket øjnene
> overfor disse KUN 2 indlæg, og lade være med
> at blande sig i, at der er 2 personer der ville af
> med nogle følelser?

Følelser hører ikke denne gruppe til. Kun hvis det er EDB.HARDWARE følelser,
fx.: Min processor er brændt af, mine data er overhængende fare, etc..
Hvis de 2 person havde gidet at tjekke www.usenet.dk så, ville de have
fundet mange passende grupper.

> [...]
> var havnet i en forkert postkasse, i stedet for at springe
> indlæggene over, eller tage stilling til en eventuel

Du har helt ret i at du er primitiv, men dette giver dig ikke ret til at
kalde dine med Mennesker for Idioter og Klumper!
Posten var ikke havnet forkert, det var bevist sendt til
den_forkerte_gruppe.
Der er ingen krise på Verdensplan. USA rammes på sine ømmeste punkter - JA.
Men jorden går ikke under af den grund... med mindre G.Busch går helt
bersærk; det er sgu ham jeg frygter mest!

Hvad har vi lært af dette:
1) Denne type snak hører IKKE til i denne gruppe!
2) Højhuse er noget skrammel, et Jordskælv og en brand kunne have
udrettet lang være skader!
3) Flysikkerheden er IKKE i orden!
4) Nyhedsmedierne går amok når det går ud over lille stakkels USA!
5) Det går desværre altid ud over Civile og ikke de ansvarshavende!

--
Venlig hilsen: Rasmus.
===========================

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 13-09-01 15:03

Hej Rasmus A. Nielsen

Troede at du havde lukket af for mig. Jeg har ingen ret til at kalde dig for
noget som helst. Jeg var tosset over situationen, og over at du ikke kunne
ignorere denne lille knast i NG. Dine meninger om medierne, kan vi ikke være
uenige om. En tragedie er i Danmark først en tragedie når der kommer
billeder på, fordi vi stadig er forskånet for de større tragedier.
Men kunne du ikke bare have ignoret de få indlæg der var? Dem der skrev
indlæggene, ville jo bare ud med nogle følelser til en gruppe de daglig har
skriftlig kontakt med.

Denne gang med venlig hilsen Flemming Nielsen

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 13-09-01 22:06

"Flemming Nielsen" <fn@edb.dk> skrev:

> Troede at du havde lukket af for mig.

Nej, jeg vejre altid situationen et stykke tid, for som jeg kunne læse i dit
indlæg, så havde du bare overreageret. Det kan ske for os alle sammen og er
acceptabel.

> Jeg var tosset over situationen, og over at
> du ikke kunne ignorere denne lille knast i NG.

NG gør ikke brug af censur, derfor er det IMO yderst vigtigt at man holder
sig til reglerne, også i situationer som forleden.

> Men kunne du ikke bare have ignoreret de få indlæg der var?

Det er helt rigttigt, men så kunne du jo også bare have ignoreret mit lille
indlæg, som på ingen måde burde kunne have generet nogen. Og Steffen kunne
have gydet sine sorger ud i en passende gruppe, så ville denne tråd aldrig
være opstået og Steffen ville ha' fået meget mere og bedre respons på sit
indlæg.

> Dem der skrev indlæggene, ville jo bare ud med
> nogle følelser til en gruppe de daglig har skriftlig
> kontakt med.

Det har du selvfølgelig helt ret i, men der er regler som bør overholdes.
De fleste som benytter denne gruppe er nok som Steffen, du og jeg enige om,
at det er den værste Menneskeskabte katastrofe i mange, mange år, så et
indlæg var jo ikke nogen nødvendighed.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
===========================

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 14-09-01 03:17

> Det er helt rigttigt, men så kunne du jo også bare have ignoreret mit
lille
> indlæg, som på........

Vendt på hovedet, men selvfølgelig rigtigt.

Mv. Flemming Nielsen

Fra : Oktafat-Java

Dato : 14-09-01 07:28

> lille
>
> Vendt på hovedet, men selvfølgelig rigtigt.
>
> Mv. Flemming Nielsen

Hvor er i to bare søde

Rart at høre hvordan i har belyst forskellige vinkler om rigtigt eller ej, i den forkerte gruppe

Hygge hilsner Joe

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 12-09-01 18:20

"Flemming Nielsen" <fn@edb.dk> skrev:

> Du er syg i hovedet rasmus!!

Mange tak for komplimentet.
Flemming, du burde nok også søge læge...

--
Venlig hilsen: Rasmus.
===========================

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 12-09-01 17:17

SKRID RASMUS!!!!

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 12-09-01 18:14

"Flemming Nielsen" <fn@edb.dk> skrev:

> SKRID RASMUS!!!!

*LOL*
Er du altid så primitiv Flemming?
Skrid selv til en passende gruppe!

I øvrigt *PLONK*
Velkommen til de andre fjolser i mit Kill Filter.

--
Venlig hilsen: Rasmus.