Sende mails til mange med mail()
Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 11-09-01 18:21

Jeg står for at skulle sende mails ud til ~1200 personer. Deres email ligger
i en database, og er altså lige til at hente ud. Men da det er lidt voldsomt
at benytte mail 1200 gange, vil jeg høre hvordan man kan lave det, sådan så
det bliver sendt ud til en 50 stykker af gangen med bcc? Skær det gerne ud i
pap :)

Mvh

Peter

--
Problemer med din computer?
www.eaid.dk er der gratis IT-hjælp til alle!

Fra : Martin

Dato : 12-09-01 20:57

On Tue, 11 Sep 2001 19:21:07 +0200, "Peter Skjelbo, eaid.dk"
<peter@eaid.dk> wrote:

> [...]
>det bliver sendt ud til en 50 stykker af gangen med bcc? Skær det gerne ud i

Du ska bruge php funktionen sleep så serveren ikke melder fejl!
typisk ville jeg smide alle mailadresser i et array
og lave en forløkke

for ($i = 0;$i<sizeof($array);$i++) {
mail(); # ka ik lige huske mail funktionen i hovedet
sleep 1;
}

noget i den retning ville jeg gøre!

--
Bye for now Martin
http://wizprod.com - Billigt webdesign findes her

Fra : Anders Johannsen

Dato : 12-09-01 22:29

In article <ucfvptsupjaf1seh0ni26tkkbfu1v9o3dh@4ax.com>, "Martin"
<martini@mailme.dk> wrote:

> Du ska bruge php funktionen sleep så serveren ikke melder fejl!

Du er velkommen til at uddybe det synspunkt!

*/A

Fra : Michael Jensen

Dato : 14-09-01 16:54

www.php.net/sleep

--
Michael Jensen

Fra : Mickey

Dato : 15-09-01 01:48

"Michael Jensen" <michael@ogj.dk> skrev i en meddelelse

> www.php.net/sleep

prøv lige igen...

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
http://susie.dk/coderedworm.html

Fra : Carsten Lajgaard Ped~

Dato : 13-09-01 19:32

Det skal lige siges at jeg aldrig har prøvet det, så jeg ved ikke om der er
nogle uheldige eftervirkninger ved det. Men så vidt jeg har forstået mail()
funktionen kan man mail til flere modtagere, både via til, cc og bcc, ved at
adskille mail adresserne med et komma. Så burde det være muligt at lave en
stor variable, som indeholder alle adresserne. Det kunne meget groft se
sådanne ud:

$adr = "$adr".", "."$naesteadr";

Når så alle adresserne er samlet kan email'en sendes til alle på en gang ved
brug af mail().

/Carsten

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 13-09-01 19:32

On Thu, 13 Sep 2001 20:32:16 +0200, "Carsten Lajgaard Pedersen"
<carsten@lajgaard.dk> wrote:

> [...]
>
>$adr = "$adr".", "."$naesteadr";
>
>Når så alle adresserne er samlet kan email'en sendes til alle på en gang ved

men det vil ikke virke når antallet er mange.

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 13-09-01 19:59

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse
> men det vil ikke virke når antallet er mange.

Hvad jeg gerne vil have hjælp til er, at samle 50 email-adresser i et array,
sende dem afsted med bcc, og derefter hente 50 nye email-adresser ind igen
osv.osv. Det er det med at få 50 samlet ad gangen, det kniber med :)

-Peter

Fra : Thor Dreier

Dato : 13-09-01 20:50

"Peter Skjelbo, eaid.dk" <peter@eaid.dk> wrote in message
> [...]
> sende dem afsted med bcc, og derefter hente 50 nye email-adresser ind igen
> osv.osv. Det er det med at få 50 samlet ad gangen, det kniber med :)

Hvis du vil have hjælp med at samle 50 adresser af gangen og sende, så ville
det nok hjælpe hvis vi fik at vide hvordan du "opbevarer" de godt 1200
adresser.

--
Mogens spiser ost

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 15-09-01 18:28

"Thor Dreier" <news@cheater.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du vil have hjælp med at samle 50 adresser af gangen og sende, så
ville
> det nok hjælpe hvis vi fik at vide hvordan du "opbevarer" de godt 1200
> adresser.

Som det står i første indlæg ligger de i en MySQL-database...

-Peter

Fra : Thor Dreier

Dato : 16-09-01 20:39

> Som det står i første indlæg ligger de i en MySQL-database...

Ups, hæhæ, det kunne være at jeg skulle åbne mine øjne.

Noget i denne retning er mit bud på det. Det er utestet, så jeg ved ikke om
det virker, og der er sikkert en nemmere måde at gøre det på:

$antal = mysql_result(mysql_query("SELECT count(*) FROM user"),0);
for($i=1; $i <= $antal; $i+=25)
{
unset($mails);
$resultat = mysql_query("SELECT email FROM user LIMIT $i, 25");
while($raekke = mysql_fetch_array($resultat))
$mails[] = $raekke["email"];
mail($to, $subject, $message, "bcc: " . implode(",", $mails));
}

--
http://dreier.nu/
Med denne udtalelse repræsenterer jeg på ingen måde mig selv,