kan 4 computere dele 1 skærm ??
Fra : Jesper Kristensen

Dato : 11-09-01 14:55

Hej NG

Jeg så forleden dag hos en systemadministrator en black box der sad mellem
hans skærm og 4 maskiner, han kunne så skifte mellem disse maskine ved at
trykke crtl og det tal han med black boxen havde tildelt computerne. Dvs
at han vha, en skærm, keyboard og mus kunne arbejde med 4 computere på en
gang.

Mit spørgsmål er så, hvad hedder denne black box ?? Hvor kan jeg købe den ??

Med venlig hilsen Jesper Kristensen

Fra : Frylle

Dato : 11-09-01 17:00

Det er en ganske alm. Skærm switch...
Men sådan en sag er temlig dyr. En billig model til 2 Maskiner koster 1000kr
med kabler. hvor en til 4 skærme snilt kommer op på 2500-4000. uden kabler ,
så skal der købes kabler til ca.2-300 kr pr. maskine.
Men lad mig høre hvis du finder en billigere model.

Frylle
Jfrydensbjerg@hotmail.com

Fra : Brian Møller

Dato : 11-09-01 18:57

Jeg tror du skal prøve at kigge ved www.proconsult.dk hvor jeg har købt
nogle til div. mennesker jeg har hjulpet med et lign. problem.
Køber du de rigtige kabler kan den klare op til 1600x1200; men jeg vil nok
sige at 1200x1024 skal være nok :)

Men 1000 kr. er squ for meget for en box til 2 maskiner. En 4 vejs kan
klares for 1000 kr incl kabler til 2 maskiner så omkring 1400 kr skal du
regne med år du skal have 4 maskiner til en skærm. Så har du så også kun
"brug" for 1 keyb. & mus.

Mvh

Brian

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 12-09-01 19:04

"Brian Møller" <n97bm001@_remove_this_get2net.dk> wrote in message
> [...]
> klares for 1000 kr incl kabler til 2 maskiner så omkring 1400 kr skal du
> regne med år du skal have 4 maskiner til en skærm. Så har du så også kun
Jeg kender ikke priserne precist, men jeg ved en ting: Der er MEGET (som i
kollosalt enormt) forskel på kvalitetsvare og billig skrammel når det kommer
til en switch box. Monitor signalet er meget følsomt (der kommer let skygger
på, især i 1600x1200 som jeg kører), og musen kan jævnligt "falde ud" med en
billig switchbox. Vær sikker på at købe en du kan returnere den du køber
hvis den ikke lever op til dine krav.

/Lars

Fra : Henrik L.

Dato : 12-09-01 21:03

> Der er MEGET (som i kolosalt enormt) ........

You just made my day.

ROFL

Henrik Lerfeldt

Fra : Kim Jensen

Dato : 11-09-01 09:31

On Tue, 11 Sep 2001 18:00:11 +0200, "Frylle" <jfrydensbjerg@hotmail.com> wrote:

> [...]
>så skal der købes kabler til ca.2-300 kr pr. maskine.
>Men lad mig høre hvis du finder en billigere model.

ATEN CS-914 Kr. 1550,- inkl. kabler.

Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data