Database problemer..!
Fra : Lars Hørmann

Dato : 11-09-01 13:46

Hej NG!

Som nybegynder udi ASP og databaseverdenen er jeg nået til mit
første mareridt - småting for nogle men et kæmpe problem for en
begynder som mig!
Problemet lyder som følger:

Jeg er ved at lave en linksamling baseret på en access database.

databasen er opbygget med en kolonne med et "Tittel"-felt og et
"URL"-felt (som ligger "ved siden af hinanden").
Det er lykkedes mig at få skrevet indholdet til en given side -
men nu ville jeg jo gerne, hvis det kunne lade sig gøre, at lave
et link- dvs. "Tittel"-feltet skal skrives til en side, og
samtidig være et link i forhold til "URL"-feltet...... håber jeg
har forklaret mig godt nok!

Et eksempel på mit ønske kan f.eks ses på www.awards.dk - hvor
der er en tittel som samtidig er et link!

Håber der er en venlig sjæl som vil hjælpe!!

På forhånd TAK!!!

Venlig hilsen
Lars Hørmann

Her er det foreløbige kode:

<%
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("/cgi-bin/Legetoej.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Select * from Legetoej"

Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Do

Response.Write rs("Legetoej") & "<br>"

Response.write rs("URL") & "<br>"

rs.MoveNext

Loop While Not rs.EOF

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Andreas Jydebjerg

Dato : 11-09-01 13:56

Du skal bare udskrive HTML'en som du ville skrive den i en HTML fil, dvs....

Response.write("a href='" & rs("URL") & "'>" & rs("Legetoej") & "</a>")

/Andreas

Fra : Lars Hørmann

Dato : 11-09-01 14:16

Andreas Jydebjerg wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Du skal bare udskrive HTML'en som du ville skrive den i en HTML fil, dvs....
>
> Response.write("a href='" & rs("URL") & "'>" & rs("Legetoej") & "</a>")
>

> /Andreas

Hmmmmmmm......??

Her er resultatet fra browseren:

Mekaniske modeller
a href='Mekaniske'>http://www.cabaret.co.uk/'>Mekaniske modeller

Skal det ikke sættes ind i selve koden??

Nogle har brug for at få det skåret ud i pap!!

Venlig hilsen
Lars Hørmann

Fra : Lars Hørmann

Dato : 11-09-01 14:57

> [...]
>
> Response.write("a href='" & rs("URL") & "'>" & rs("Legetoej") & "</a>")

Ahhhhhhhh...!!!

Response.write "<a href=" & rs("URL") & " target='_blank'>" & rs("Legetoej") &
"</a>"

Der kan man bare se hvad et par <> kan gøre i stedet for et par ()

Nå men TAK

Venlig hilsen
Lars Hørmann