Flere computere på Pro@cces
Fra : Anders

Dato : 11-09-01 09:03

Hej. Jeg har Pro@cces. For et stykke tid siden prøvede jeg at koble en
ekstra computer op på routeren (Speedstream 5711), satte den op til at bruge
DHCP og regnede med at så ville alt fungere. Det gjorde det bare ikke.
Problemet var dog ikke så stort, da jeg bare gav den anden computer kablet
til min computer.

Men nu flytter computerens ejer ind i lejligheden og derfor ville det være
smart at begge kunne benytte forbindelsen samtidig. Det burde de da kunne
gøre, ikke? Hvad kan jeg have gjort galt?

Fra : Ole Kirkholt

Dato : 12-09-01 10:11

"Anders" <ajkmine@boxershortsmac.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> smart at begge kunne benytte forbindelsen samtidig. Det burde de da kunne
> gøre, ikke? Hvad kan jeg have gjort galt?

Hej Anders

Den beskrevne fremgangsmåde er korrekt, så du må i gang med lidt
fejlsøgning.

Prøv at:
Bytte om på netværkskablerne
Flyt netværksstikkene til en anden port på routeren

mvh

Ole

Fra : Michael Hjorth

Dato : 13-09-01 19:50

Anders wrote:

> [...]
> smart at begge kunne benytte forbindelsen samtidig. Det burde de da kunne
> gøre, ikke? Hvad kan jeg have gjort galt?

Jeg har aldrig kunnet få DHCP til at virke på min, så jeg bruger faste
ip-adresser på maskinerne. Det fungerer fint.

Michael.