Hvad menes der med følgende.
Fra : Finny

Dato : 11-09-01 08:55

Når der skal køres VPN over router så skal der nattes på 1723 TCP og 47 IP.
Hvad menes der med IP .. Vi har jo TCP og UDP at gøre godt med.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-09-01 18:53

"Finny" <finn@te.dk> writes:

> Når der skal køres VPN over router så skal der nattes på 1723 TCP og 47 IP.
> Hvad menes der med IP .. Vi har jo TCP og UDP at gøre godt med.

Der menes IP protokol 47 (GRE), ganske som TCP er IP protokol 6 og UDP
er IP protokol 17. Hvis du er Linux-bruger (gælder sikkert også ved
andre unices), så kan du kigge i /etc/protocols. Ellers kan du kigge
på <http://www.iana.org/assignments/protocol-numbers>.

--
Jacob - www.bunk.cc
You will have a long and boring life.

Fra : Anders Lybecker

Dato : 12-09-01 09:03

> [...]
> er IP protokol 17. Hvis du er Linux-bruger (gælder sikkert også ved
> andre unices), så kan du kigge i /etc/protocols. Ellers kan du kigge

Kan man konkludere at routeren skal understøtte IP protokol 47, og der
nattes på port 1723 TCP, for at en klient kan kobles op til serveren vi VPN?

Anders

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-09-01 17:37

"Anders Lybecker" <anders@llybecker.com> writes:

> Kan man konkludere at routeren skal understøtte IP protokol 47, og der
> nattes på port 1723 TCP, for at en klient kan kobles op til serveren vi VPN?

Det kan man vel ... jeg har hørt om flere der har fået det til at køre
gennem en Cisco 677, så det burde kunne lade sig gøre.

--
Jacob - www.bunk.cc
The Killer Ducks are coming!!!

Fra : Finny