Min HP brænder virker ikke efter opgraderi~
Fra : Martin Kjelsmark Lar~

Dato : 11-09-01 00:21

Heysa....

Efter at have opgraderet min computer til nedenstående konfiguration, kan
jeg ikke få min brænder til at fungere. Det drejer sig om en ældre brænder,
HP 7200i, men den har indtil opgraderingen fungeret upåklageligt under
WIN2K. Drevet bliver initiaseret OK, og fremgår under denne computer. Mit
brænder prog går dog kold ved opstart, hvor det prøver at finde mit drev.
Har prøvet både med Nero 5 og Easy CD creator.

Har en anelse om at det måske drejer sig om IDE-portene... HJÆLP!!!!!

KONFIGURATION:
==============
OS: Windows 2000
BUNDKORT: MicroStar K7T266 Pro (MS-6380) AT
- Chip: VIA Apollo KT266 (VT8633)
- IDE: 4-Ultra DMA/100 RAID
CPU: TBird 1400 MHz
RAM: 256 MB DDR
GRAFIK: Geforce 2 MX, 32 MB

Fra : Claus Nielsen

Dato : 11-09-01 13:33

> [...]
>brænder prog går dog kold ved opstart, hvor det prøver at finde mit drev.
>Har prøvet både med Nero 5 og Easy CD creator.

Jeg har selv haft samme problem i Win2k med Easy CD Creator 4 og
CDRWin. Brænderprogrammet og hele Win2k frøs så snart der kom et medie
i brænderen.

Jegf troede at brænderen var futtet af, så jeg turde godt binde an med
at skille drevet totalt ad, og rense det grundigt. Men det hjalp ikke

På Google fandt jeg nogle med nøjagtigt det samme problem. Her var
problemet, at brænderen var sat til at køre i DMA. Det kan 7200i ikke
finde ud af i Win2k. Så jeg slog det fra, og brænderen fungerede som
ny igen Og så blev den også renset for 1 kubikmeter nullermænd...

Det kunne godt lyde som om, du er endt i samme situation.

Mvh Claus