Mandrake 8.1!!
Fra : S@ndman

Dato : 10-09-01 22:20

Hejsa,

Jeg er totalt ny inden for Linux, har lige hentet Mandrake 8.1 i dag. Er den
svær at sætte op, vil køre den på en server med fpt, mail, web og måske
cs...??

Jeg kan ikke lige komme på mere, har støvsuget denne ng og synes det ser
spændende ud....

S@ndman

Fra : Kim Schulz

Dato : 10-09-01 22:34

"S@ndman" wrote:

> [...]
> cs...??
>
> Jeg kan ikke lige komme på mere, har støvsuget denne ng og synes det ser

Den har en dejlig nem installation der er grafisk og overskuelig. Det
burde ikke være noget problem. Dog bør du benytte version 8.0 da 8.1
stadig er en usupporteret beta version (eller vente ca 1 måned til den
endelige version 8.1 kommer).

MVH
Kim Schulz - der selv kører 8.1 beta 3 til test.
Nørd med attitude

--
http://www.schulz.dk - En nørds bekendelser!
Nørdesnak, attitude og alverdens usexede nyheder for nørder

Fra : S@ndman

Dato : 10-09-01 22:41

> [...]
> burde ikke være noget problem. Dog bør du benytte version 8.0 da 8.1
> stadig er en usupporteret beta version (eller vente ca 1 måned til den

Hvor kan jeg hente 8.0 henne...??? Ville blive glad for et link...?? Hvilken
str. maskine ville du anbefale som server..??

S@ndman

Fra : Kim Schulz

Dato : 10-09-01 23:14

"S@ndman" wrote:

> den

> Hvor kan jeg hente 8.0 henne...??? Ville blive glad for et link...?? Hvilken
> str. maskine ville du anbefale som server..??

http://www.linux-mandrake.com/en/ftp.php3#586

maskinestørrelsen afhænger af om du vil have grafisk brugergrænseflade
på din server, eller om du kan nøjes med konsol.

MVH
Kim Schulz

Fra : S@ndman

Dato : 11-09-01 07:22

Hvilken

> http://www.linux-mandrake.com/en/ftp.php3#586

Hvad ligger der henholdsvis på cd'en med ext. og inst. og hvilke er
nødvendige...???

S@ndman

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-09-01 07:24

"S@ndman" wrote:

> Hvilken

> Hvad ligger der henholdsvis på cd'en med ext. og inst. og hvilke er
> nødvendige...???

inst er installations Cd'en og den er nødvendig. ext. Cd'en er at det
sjove ekstra ting flere opsætninger osv. De er gevaldigt rare at
have begge to.

MVH
Kim Schulz

Fra : Steen Suder

Dato : 11-09-01 20:07

"S@ndman" wrote:

<KLIP>

> Hvor kan jeg hente 8.0 henne...??? Ville blive glad for et link...?? Hvilken

Jeg plejer at hente min hos:
ftp://sunsite.dk/pub/os/linux/mandrake/iso/

Den kan også findes her:
ftp://ftp.sunet.se/pub/Linux/distributions/mandrake/iso/

> str. maskine ville du anbefale som server..??

Det afhænger af hvad den skal lave.

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : Willow_

Dato : 11-09-01 22:07

Kim Schulz wrote:

> Kim Schulz - der selv kører 8.1 beta 3 til test.

Osteparty!!! :)

--
Mvh, Regin Larsen, kører også mandrake 8.1 beta3
http://opia.dk - http://givetklik.dk - http://rammen.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-09-01 22:11

Willow_ wrote:

> Osteparty!!! :)

øhhhh nå!

MVH
Kim Schulz

Fra : Willow_

Dato : 11-09-01 22:16

Kim Schulz wrote:

> øhhhh nå!

Under installationen af beta 2/3 (ved ikke med beta 1), er der en flot
fotoserie med et lille osteparty. Man bliver helt sulten :D

--
Mvh, Regin Larsen

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-09-01 22:49

Willow_ wrote:

> Under installationen af beta 2/3 (ved ikke med beta 1), er der en flot
> fotoserie med et lille osteparty. Man bliver helt sulten :D

nåja deraf navnet raklet eller raclette som det kaldes i Danmark.
En bordgrill hvor der bla. smeltes ost over diverse kød og grønsager.

MVH
Kim

Fra : Willow_

Dato : 11-09-01 23:04

Kim Schulz wrote:

> nåja deraf navnet raklet eller raclette som det kaldes i Danmark.
> En bordgrill hvor der bla. smeltes ost over diverse kød og grønsager.

Jamen dog :) Havde tænkt på at skrive raclette i mit forrige indlæg, men
lod være, da jeg ikke lige kunne gennemskue stavemåden. Det smager faktisk
ret godt, men føøøj hvor ser det ulækkert ud (i hvert fald det de laver
under installationen).

--
Mvh, Regin Larsen
http://opia.dk - http://givetklik.dk - http://rammen.dk

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 10-09-01 22:45

In <9njb72$1oi4$1@news.cybercity.dk> "S@ndman" <sandman@ofir.dk> writes:

> [...]

>cs...??

>Jeg kan ikke lige komme på mere, har støvsuget denne ng og synes det ser

http://sslug.dk/linuxbog/

Mvh
Martin

Fra : S@ndman

Dato : 10-09-01 22:44

> http://sslug.dk/linuxbog/
>
> Mvh
> Martin

Mange tak, jeg har også kigget på det første af den..............er stadig
facineret af Linux, meget lovende synes jeg.

S@ndman