Sub statement i PHP
Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 10-09-01 22:37

Hej,

Findes der et statement i PHP som svarer til VbScripts sub?
Hvis nej, hvad kan man bruge istedet.

Mvh. Jens Beltofte Sørensen

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 10-09-01 23:04

"Jens Beltofte Sørensen" <jbs@imma.dk> wrote in message

hej,

> Findes der et statement i PHP som svarer til VbScripts sub?

...og det var så her du skulle have skrevet hvad det er sub gør i VbScript..

men mon ikke det er deklarationen af en funktion(jvf.
http://msdn.microsoft.com/scripting/vbscript/doc/vsstmSub.htm), hvilket man
i php gør som beskrevet på http://dk.php.net/manual/en/functions.php og
relaterede under-sider.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Lasse Hjorth

Dato : 11-09-01 08:44

On Tue, 11 Sep 2001 00:04:00 +0200, "Nezar Nielsen" <tumpen@fez.dk>
wrote:

>"Jens Beltofte Sørensen" <jbs@imma.dk> wrote in message
>
>hej,

>..og det var så her du skulle have skrevet hvad det er sub gør i VbScript..
subs i vbscript, har jeg aldrig nogensinde fundet ud af det smarte i
må jeg jo nok indrømme...
Man kalder dem på en underlig måde, fx, så ville date() funktionen så
således ud i en sub

date "Y-m-d", time()+86400

ret åndsvagt, hvis i spørger mig... og så kan man KUN returnere en
variable som hedder det samme som "subben"... dybt åndsvagt,
but wtf, det er microsoft, kan man forvente andet :)

>men mon ikke det er deklarationen af en funktion(jvf.
> [...]

Jeg ville helt klart følge Nezar's forslag, og så kigge lidt på
functions...

--
Hilsen
Lasse Hjorth