Deling af ADSL-forbindelse i boligforening
Fra : PM

Dato : 10-09-01 22:16

Vi er en andelsboligforening på 17 lejligheder, der ønsker at dele en 2 Mb
Adsl-forbindelse. (Foreningen sørger selv for, at der foretages kabling
mellem lejlighederne forbundet til et centralt krydsfelt og switch).

Kan det lade sig gøre at dele en 2 Mbit-forbindelse fra TDC?

WOL tilbyder, at boligforeninger kan dele en Adsl-forbindelse, men det er
lidt uklart, om TDC tilbyder det samme.

Jeg har selv NetExpress fra TDC. Kan denne forbindelse konverteres til en
2Mb-forbindelse, som hele foreningen deler?

Er der nogen, som har erfaringer med andre udbydere/løsninger?

På forhånd tak for alle kommentarer og gode råd......

Mvh. PM

Fra : Martin

Dato : 10-09-01 22:55

"PM" <uargh@sol.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen, som har erfaringer med andre udbydere/løsninger?
>
> På forhånd tak for alle kommentarer og gode råd......

Det kan det sagtens, men der er visse "regler" indenfor videresalg af
kapacitet,
hvis du/I vil tage penge for det.
TDC tillader Ikke videresalg af ADSL udover hvis man får lov, som man aldrig
gør.
Jeg ved ikke hvad WOL, men CC tillader heller ikke videresalg

Martin D
www.ohkk.dk

Fra : Finn Jensen

Dato : 11-09-01 05:40

"Martin" <damberg_removethis_@ohkk.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved ikke hvad WOL, men CC tillader heller ikke videresalg

WOL skriver at man må deles om en forbindelse men om det kun gælder i et
privat hus (mand/kone/børn) kan jeg ikke finde oplysninger om. Men hvis man
deles om en forbindelse så deles man også om hastigheden, så hvis en 2mbit
forbindelse skal deles mellem 17 brugere må det give en 117 kb forbindelse
til hver, hvis alle er på nettet samtidig.

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Godzilla

Dato : 11-09-01 21:04

On Tue, 11 Sep 2001 06:39:45 +0200, "Finn Jensen"
<info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

> [...]
>forbindelse skal deles mellem 17 brugere må det give en 117 kb forbindelse
>til hver, hvis alle er på nettet samtidig.

Dette er ikke korrekt regnet ud. Her er et groft regnestykke uden evt.
forbehold:

2mbit = 250k/sec (2000:8)
250k/sec : 17 husstande = 14,71k/sec pr. husstand.

Mvh Ulrich

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 11-09-01 23:20

"Godzilla" <ufc@sol.dk> wrote in message

> Dette er ikke korrekt regnet ud. Her er et groft regnestykke uden evt.
> forbehold:
>
> 2mbit = 250k/sec (2000:8)
> 250k/sec : 17 husstande = 14,71k/sec pr. husstand.

117kbit/sek ~ 14,6 kbyte/sek

Egentlig er I jo enige...

--
Jimmy Nielsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-09-01 08:36

Heller ikke med Pro@ccess?

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Martin

Dato : 11-09-01 12:46

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in message
> "Martin" <damberg_removethis_@ohkk.dk> skrev i en meddelelse
>
> Heller ikke med Pro@ccess?
>
> --
> Martin Højriis Kristensen
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

afaik med INGEN af deres produkter .... derfor, hvis man skal følge deres
regler,
er der kun den tunge vej at gå nemlig et fast kredsløb/erhvervsopkobling som
koster
en formue uden lige.

Hvis du finder ud af andet, Martin eller andre TDC-ansatte, fortæl os det
endeligt da det ikke
er alle der hedder Gates til efternavn og har råd til sådan en opkobling.

Punkt 11 hos TDC i deres Abonnementsvilkår ->
http://www.teledanmark.dk/menu/sm0618.htm

Martin D
www.ohkk.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 11-09-01 13:07

On Tue, 11 Sep 2001 13:45:52 +0200, "Martin"
<damberg_removethis_@ohkk.dk> wrote:

>afaik med INGEN af deres produkter .... derfor, hvis man skal følge deres
>regler, er der kun den tunge vej at gå nemlig et fast kredsløb/erhvervsopkobling som
>koster en formue uden lige.

På et kollegie, hvor jeg nu og da roder med forbindelsen, er det nu et
Pro@ccess-produkt, de kører med. De gange, jeg har været i kontakt med
TDC (både under bestilling og support), er det ikke forekommet, at det
skulle være et problem.

Jeg vil tro at det samme er tilfældet med en andelsboligforening.

--
- Peter Brodersen

Fra : Benny Pedersen

Dato : 14-09-01 15:14

Martin skrev om Re: Deling af ADSL-forbindelse i boligforening

og her er min kommentar på det:

> Punkt 11 hos TDC i deres Abonnementsvilkår ->
> http://www.teledanmark.dk/menu/sm0618.htm

tak til teledk for at siden ikke kan ses på min amiga

webmasters som bruger java-scripts til vitalt info skulle skydes !

--
Benny Pedersen - Still using cpm 3.0 - and doing irc on the c64

Fra : Veritas

Dato : 11-09-01 15:04

"Martin" <damberg_removethis_@ohkk.dk> wrote in message
> [...]
aldrig
> gør.
> Jeg ved ikke hvad WOL, men CC tillader heller ikke videresalg

det passer nu ikke helt... cybercity har adsl kunder, der sælger deres
produkt videre.

/J

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-09-01 17:21

"Veritas" <veritas@jedi.mind.trick.com> skrev i en meddelelse
> det passer nu ikke helt... cybercity har adsl kunder, der sælger deres
> produkt videre.

Er det ensbetydende med at de tillader videresalg?

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Veritas

Dato : 12-09-01 05:45

> "Veritas" <veritas@jedi.mind.trick.com> skrev i en meddelelse
>
> Er det ensbetydende med at de tillader videresalg?

netcafe? såvidt jeg forstod på ejeren, er cybercity fuldt klar over, de
sælger en adsl linie, der bliver brugt af en netcafe.

/J

--
"I fight for Jesus!"

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-09-01 06:13

> netcafe? såvidt jeg forstod på ejeren, er cybercity fuldt klar over, de
> sælger en adsl linie, der bliver brugt af en netcafe.

Der er forskel på om noget er lovligt eller om noget accepteres

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Veritas

Dato : 12-09-01 06:57

> "Veritas" <veritas@jedi.mind.trick.com> skrev i en meddelelse
>
> Der er forskel på om noget er lovligt eller om noget accepteres

nårh... lissom hamburgers doping dom? :)

/J

--
"I fight for Jesus!"

Fra : Benny Pedersen

Dato : 14-09-01 15:17

Martin Højriis Kristensen skrev om Re: Deling af ADSL-forbindelse i boligforening

42

--
Benny Pedersen - Still using cpm 3.0 - and doing irc on the c64

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 13-09-01 12:22

"Veritas" <veritas@jedi.mind.trick.com> wrote in message
> [...]

Jeg har talt med begge udbydere. WOL havde overhovedet ingen problemer med
at levere til en opgang. Det eneste umiddelbare krav der var til os var, at
routeren stod i et aflåst lokale.

> det passer nu ikke helt... cybercity har adsl kunder, der sælger deres
> produkt videre.

Det skulle ikke undre mig, om ikke også TDC har dette. CC har overvejet at
levere til andre end hustande, men dette overvejede de både for et halvt år
siden og forleden. Med andre ord: Da jeg spurgte dem, om de vil levere til
en opgang, svarede de nej.

/Nikolaj

Fra : Benny Pedersen

Dato : 14-09-01 15:16

Veritas skrev om Re: Deling af ADSL-forbindelse i boligforening

mon Riskjær læser news

--
Benny Pedersen - Still using cpm 3.0 - and doing irc on the c64

Fra : Henrik

Dato : 11-09-01 08:58

Det skulle vel ikke være det store problem. I lader jo blot
andelsboligforeningen stå som abonnent, og betaler så alle beløbet over
jeres fællesudgifter. Så sælger I jo ikke videre, men deler istedet
betalingen.

Henrik