første 1000 tegn af felt
Fra : Ole Madsen

Dato : 10-09-01 18:54

Jeg skulle gerne have de første 1000 tegn af et felt, og jeg skulle gerne
have det med i :

$sql = "select id, tk, tkid from $table_name ORDER BY id";

Jeg har lavet en admin , hvor jeg tager id, tk og tkid med, men tk skal kun
være med de antal tegn jeg vil have

Tak for den hjælp i har givet hidtil

Ole

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 10-09-01 19:47

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skulle gerne have de første 1000 tegn af et felt, og jeg skulle gerne
> have det med i :

Der står vist lidt om emnet her:
http://delfs.dk/articles/overview/

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 10-09-01 21:42

Tonni Aagesen <use.my@signature.com> wrote in message
> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Der står vist lidt om emnet her:
> http://delfs.dk/articles/overview/

Det har jeg set, men hvordan får jeg det til at virke sammen med det som jeg
gerne vil have?

Ole

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-09-01 19:47

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> writes:

> [...]
>
> $sql = "select id, tk, tkid from $table_name ORDER BY id";
>
> Jeg har lavet en admin , hvor jeg tager id, tk og tkid med, men tk skal kun

Siden du spørger i her i PHP-gruppen må det jo være en PHP-løsning du
søger, selv om det nok havde været smartere kun at hente det ønskede
antal tegn ud af databasen.

Du kan bruge substr(), se <http://php.net/substr>.

Vil du alligevel hellere bruge database-løsningen, som IMHO er
smartere, så må du spørge i dk.edb.database.

--
Jacob - www.bunk.cc
Please, won't somebody tell me what diddie-wa-diddie means?

Fra : Andreas Frøsting

Dato : 10-09-01 23:52

>$sql = "select id, tk, tkid from $table_name ORDER BY id";

<http://mirrors.sunsite.dk/mysql/documentation/mysql/bychapter/manual_Reference.html#Functions>

Led efter funktionen "left" :)

--
Andreas Frøsting
http://phpwizard.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 14-09-01 19:38

Andreas Frøsting <smoelf@phpwizard.dk> wrote in message

<http://mirrors.sunsite.dk/mysql/documentation/mysql/bychapter/manual_Refere
nce.html#Functions>

> Led efter funktionen "left" :)

Jeg kan ikke finde det, men her er problemet

$sql = "select id, tk, tkid from $table_name ORDER BY id";

$try = "select concat(left(tk, 100)) as short from $table_name";

Jeg har lavet to sætninger da jeg ikke ved hvordan jeg skal få det til at
være en sætning.

Hvad skal jeg gøre?

Ole

Fra : Andreas Frøsting

Dato : 15-09-01 05:13

>$sql = "select id, tk, tkid from $table_name ORDER BY id";
>$try = "select concat(left(tk, 100)) as short from $table_name";

SELECT id, tkid, left(tk,1000) as short FROM $table_name

--
Andreas Frøsting
http://phpwizard.dk

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 14-09-01 21:30

On Mon, 10 Sep 2001 19:54:21 +0200, "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>$sql = "select id, tk, tkid from $table_name ORDER BY id";
>
>Jeg har lavet en admin , hvor jeg tager id, tk og tkid med, men tk skal kun

Er det ikke noget med

echo substr($tk, 0, 1000);

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen