Tattovering
Fra : Mirian

Dato : 10-09-01 19:02

Hej

Jeg skal have en tattovering om et par dage, men så var det jeg kom i tvivl
om man kunne få allergiske reaktioner overfor en tattovering når man som mig
ikke tåler parfume?
(jeg er godt klar over at blækket ikke indeholde parfume men alligevel!!)
så er der nogen der kan sige noget for og imod en tattovering?
På forhånd tak
Mirian

Fra : HCV

Dato : 11-09-01 20:27

Hej Mirian

Vær helt sikker på, at tatovøren bruger en ren, NY nål - og at blækket tages
fra en separat beholder KUN beregnt til dig.

Ellers kan der være en stor risiko for, at du kan blive smittet med
leverbetændelse - type B og/eller C. Du kan ikke blive vaccineret imod type
C , så der er en reel risiko.
Virus kan overleve i nåle, der "kun" er rengjort med sprit o. lign - det
skal altså være en helt ny nål kun til dig.
Men virus kan også overleve i blækket - så hvis tatovøren har dyppet nålen i
blæk, der tidligere er blevet anvendt til en anden person, kan virussygdomme
overføres.
Pas godt på dig selv.
Venlig hilsen
Hanne
Hepatitis C Foreningen

Fra : N.D.R.

Dato : 12-09-01 09:12

Hej Mirian,

Engang imellem (det er sikkert sjældent) kan der opstå en allergisk reaktion
på visse farver. Har hørt at det vist er røde farver som folk reagerer på.

Desuden skal du være opmærksom på, at de har en autoclave til at rengøre
instrumentet i, og at de opfylder alm. hygiejne regler (gummihandsker o.a.)
Du kan tjekke om tatovøren er organiseret i Dansk Tatovør Laug (ved at der
findes flere organisationer). Ved at være organiseret, sikrer du dig at de
opfylder gængse hygiejne regler !

Hvis du får en hel sort tatovering, er det vigtigt at du tjekker om farven
holder på hele tussen 3-5 uger efter. Der kan opstå små helligdage, som du
selvfølgelig skal have tusset op igen af din tatovør.
Det bedste resultat opnås ved efterfølgende god pleje og hygiejne. D.v.s.
rengøring og påsmørring af salve - spørg din tatovør hvad han anbefaler.
Pil ALDRIG såret af !

Pas på - når man først har een - så er man solgt - og den ene tager den
anden ! ;)

Held & Lykke med det !
KH
Nanna

Fra : Danny13

Dato : 20-05-02 21:20

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper Winding

Dato : 20-05-02 21:25

Du skal sige det til tatovøren, som reget bruger han en deostift til at få
tegningen han tuscher efter til at hænge fast med, Den desinficerende væske
han bruger til at rense med kan muligvis også indeholde noget? og så bruger
han gummi hansker som jeg ikke ved om der kan være noget på? Men sig det til
ham. så er du jo på den sikre side.

--
-=JESPER=-
www.jespersunivers.dk/pulterkammer/

Fra : Mirian

Dato : 20-05-02 21:49

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bruger
> han gummi hansker som jeg ikke ved om der kan være noget på? Men sig det

Tak for den hurtige respons

Nu er det ved at være lang tid siden jeg fik min tattovering og jeg har ikke
haft nogle gener, så det er jo bare dejlig!!

MVH Mirian

Fra : Jesper Winding

Dato : 21-05-02 07:13

Ok - jeg bruger Outlook og her dukkede den først op igår? Men det er da fint
du ikke fik nogle gener

Fra : Jacob Holm Jorgensen

Dato : 21-05-02 10:35

Jesper Winding wrote:

> Ok - jeg bruger Outlook og her dukkede den først op igår? Men det er da fint
> [...]

Det, der siges er jo nok at Mirians første indlæg, som nogen svarede på
i mandags, blev skrevet den 10/9-2001. Og nok også derfor blev du givet
en lille smiley. Ved ikke hvorfor indlægget blev 'svaret' på uden
egentlig at tilføje noget, men sådan er der jo så meget

Mvh. Jacob.