spørgsmål om RDRam
Fra : tj

Dato : 10-09-01 18:58

Hej Gruppe,
Jeg overvejer lidt at opgradere.
Det kan jeg på to måder, købe en cpu/MB der kan køre med SDram og genbruge
det ram jeg har.
Eller købe et MB der kan klare RDram, det lyder jo fristende med 400 mhz
fsb, men så er det spørgsmålene begynder at tårne sig op.

Får jeg noget ud af merprisen på RDram?
Kan pc 600 køre sammen med f.eks pc 800?
Tror i på at RDram nogensinde falder, jeg tænker her på at Intels kontrakt
med Rambus en dag udløber.?

På forhånd tak
Thomas

Fra : John Doe

Dato : 10-09-01 19:13

Hvad er der galt med DDR RAM ?. Det har du slet ikke nævnt som mulighed?.
Hold dig fra RDRAM, det er lort til overpris.

Fra : tj

Dato : 10-09-01 21:23

> Hvad er der galt med DDR RAM ?. Det har du slet ikke nævnt som mulighed?.

godt ord igen .... jeg undersøger sagen .... men umiddelbart lyder det lidt
dyrt endnu?
mvh Thomas

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 10-09-01 22:19

det er stadig meget billigere end RDRam, desuden virker det umiddelbart til
at en platform med DDR-ram er mest fremtidssikret da intel kommer med en ny
socket til P4 processeren. Der findes også såvidt jeg ved enkelte bundkort
der kan bruge enten SD-ram eller DDR-ram, dvs, du kan genbruge dine SD-ram
nu og så senere i samme bundkort bruge DDR-ram i stedet for dine SD-ram.
Dette mener jeg i hvert fald, men correct me if im wrong. Desuden er DDR-ram
ikke så dyre igen, bare se på priserne via www.edbpriser.dk . Hvad angår
bundkort og deslige så hvis du er i tvivl så led de tidligere posts igennem
i denne gruppe, der er en del besvarelser omkring området, eller post en ny
en, folk er meget flinke til at hjælpe. Mit råd er hellere køb en AMD med
DDR-ram og brug de sparede penge på et bedre grafik-kort end køb Intel og
nøjes med et ringere grafik-kort.

Hilsen
Lasse

Fra : tj

Dato : 11-09-01 19:35

>Mit råd er hellere køb en AMD med
> DDR-ram og brug de sparede penge på et bedre grafik-kort end køb Intel og
> nøjes med et ringere grafik-kort.
Kanon besvarelse fra mange, jeg takker og bukker og damper ud og køber AMD
med DDR
mvh TJ
ps terrorister er dumme i nakken

Fra : Armitage

Dato : 10-09-01 21:20

"John Doe" <GoFuckYourself@Spammer.dk> wrote in message
> Hvad er der galt med DDR RAM ?. Det har du slet ikke nævnt som mulighed?.
> Hold dig fra RDRAM, det er lort til overpris.

Intel kommer også i løbet af få dage selv med et MB til DDR ram - VIA har
allerde et ude.

Jeg tror at Rambutts dage snart er talte.

En AMD ThunderBird med DDR ram er det mest fornuftige valg i dag.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-09-01 22:17

In article <9nj79t$1gth$1@news.cybercity.dk>, Armitage wrote:
> Intel kommer også i løbet af få dage selv med et MB til DDR ram - VIA har
> allerde et ude.

Men det bruges ikke endnu til Intel CPU'er pga trusler om
retssag mod evt. MB producenter.

> Jeg tror at Rambutts dage snart er talte.

Det ved vi alle de er.

> En AMD ThunderBird med DDR ram er det mest fornuftige valg i dag.

Hvor meget er DDR RAM hurtigere end CAS2 PC133 RAM ? Eller for den
sags skyld CAS2 PC150 RAM ? (nogle bundkort kan køre RAM hurtigere
end FSB).

DDR RAM er lidt ligesom AMDs ny marketing bare hype for at få
store blærerøvstal på skemaet.

Fra : Armitage

Dato : 10-09-01 23:05

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in message

> Men det bruges ikke endnu til Intel CPU'er pga trusler om
> retssag mod evt. MB producenter.

Nu skrev jeg få dage, det jeg mente var at næste år har Intel et DDR MB til
P4

Det er et SD ram MB jeg tænkte på!

> [...]
> end FSB).
>
> DDR RAM er lidt ligesom AMDs ny marketing bare hype for at få

DDR ram koster næsten det samme som SD ram så det er lidt fjollet at spare
der - det giver vel ca. 10-15% bedre ydelse - ikke fordi jeg har tjekket.

Fra : Wizeguy

Dato : 10-09-01 22:46

"Armitage" <rablendeSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Jeg tror at Rambutts dage snart er talte.

På sigt - ja. Men til Pentium 4 er Rambus stadig det optimale sammenlignet
med DDR-RAM, indtil der kommer DDR-RAM som klarer 3,2 GB/sek. (400 MHz). Men
det varer nok ikke så længe.

---
Mvh
Anders

Fra : Jakob M

Dato : 10-09-01 23:16

> [...]
> med DDR-RAM, indtil der kommer DDR-RAM som klarer 3,2 GB/sek. (400 MHz).

Har du læst anmeldelserne f.eks
http://hardocp.com/reviews/mainboards/ref/viap4x/
DDR RAM klarer sig rigtigt godt sammenlignet med RDRAM.

Mvh
Jakob

Fra : Wizeguy

Dato : 11-09-01 00:26

"Jakob M" <r49@hotmail.com> wrote in message
> Men
>
> Har du læst anmeldelserne f.eks
> http://hardocp.com/reviews/mainboards/ref/viap4x/
> DDR RAM klarer sig rigtigt godt sammenlignet med RDRAM.

Jo, det ser fornuftigt ud, men RD-RAM er stadig hurtigere, specielt i spil.
De varer dog ikke længe før der kommer DDR-RAM der klarer 333 MHz, og så vil
Pentium 4 med DDR-RAM for alvor blive interessant. RD-RAM's achilleshæl er
jo hukommelsesarkitekturen (i bit) der giver ret høj latency.
---
Anders