TDC problemer efterlyses
Fra : thomas

Dato : 10-09-01 17:56

Hej Vi er nogle stykker hos TDC Bredbånd der har problemer. Problemet er at
TDC`s DHCP server ikke automatisk renewer vores IP efter udløb. med den
effekt at der er flowstop.

M an kan se sin IP og modemet er i synkron men der er ikke hul igennem.

Jeg har chattet med flere der har haft problemet men er nu blevet pålagt at
komme med tlf. samt navne på kunder med dette problem,

hvorefter TDC kikker systemet igennem, så har du samme problem mail mig
eller ring på 20 47 47 46

Med venlig hilsen
Thomas Frimand

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 10-09-01 18:07

In article <3b9cf098$0$261$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, thomas wrote:

> Hej Vi er nogle stykker hos TDC Bredbånd der har problemer. Problemet er at
> TDC`s DHCP server ikke automatisk renewer vores IP efter udløb. med den

Nej, det gør en DHCP server ikke. Klienten skal forespørge om den
fortsat må bruge den.

> effekt at der er flowstop.

Flowstop er et tåbeligt ord, lad være med at bruge det.

--
Andreas Plesner Jacobsen | "For the man who has everything... Penicillin."

Fra : Diesel

Dato : 10-09-01 18:23

> Flowstop er et tåbeligt ord, lad være med at bruge det.

"Stop i flowet" så?!

Seriøst hvorfor? Jeg har på fornemmelsen at hvis du forklarer hvad
man så skal kalde det så forstår vi andre problemet bedre?!

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 10-09-01 18:39

In article <9nisu2$3nf$1@sunsite.dk>, Diesel wrote:

> "Stop i flowet" så?!
>
> Seriøst hvorfor? Jeg har på fornemmelsen at hvis du forklarer hvad
> man så skal kalde det så forstår vi andre problemet bedre?!

Man skal sige at man mister sin IP. Flowstop kan sammenlignes med "der
er bilkø et sted i Danmark". Det bringer ikke problemløsningen nærmere
at man bruger et ord, der efterhånden er voldtaget forfra og bagfra.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Caution: breathing may be hazardous to your health.

Fra : Benny Pedersen

Dato : 14-09-01 14:44

Andreas Plesner Jacobsen skrev om Re: TDC problemer efterlyses

og her er min kommentar på det:

> Man skal sige at man mister sin IP. Flowstop kan sammenlignes med "der
> er bilkø et sted i Danmark". Det bringer ikke problemløsningen nærmere
> at man bruger et ord, der efterhånden er voldtaget forfra og bagfra.

og nu tager tele dk igen gas på os med "Bredbånd", hvis de vidste

PS: bredbånd kræver lysledder !

--
Benny Pedersen - Still using cpm 3.0 - and doing irc on the c64

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-09-01 14:15

On 14 Sep 2001 14:43:59 +0100, "Benny Pedersen"
<xpoint@worldonline.dk> wrote:

>PS: bredbånd kræver lysledder !

Dvs. 1gbit over kobber er ikke bredbånd, mens 155mbit over lysleder
er?

Der findes ikke en entydig definition - eller rettere; det gør der,
men den koncentrerer sig ikke så meget om antallet af bits pr. sekund.

--
- Peter Brodersen

Fra : Benny Pedersen

Dato : 15-09-01 01:47

Peter Brodersen skrev om Re: TDC problemer efterlyses

og her er min kommentar på det:

> Dvs. 1gbit over kobber er ikke bredbånd, mens 155mbit over lysleder
> er?

hvor kan man få 1gbit på rå kobber ?

> Der findes ikke en entydig definition - eller rettere; det gør der,
> men den koncentrerer sig ikke så meget om antallet af bits pr. sekund.

min defination er da nem at huske, og bestemt ikke løvn

--
Benny Pedersen - Still using cpm 3.0 - and doing irc on the c64

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-09-01 11:14

In article <3BA2B331.MD-1.4.4.xpoint@worldonline.dk>, Benny Pedersen wrote:

> hvor kan man få 1gbit på rå kobber ?

Rå kobber, som i det regulerede teleprodukt vil nok ikke virke, men med
nyere UTP-kabling er det ikke et problem.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Coming together is a beginning;

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-09-01 08:21

"Benny Pedersen" <xpoint@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> PS: bredbånd kræver lysledder !

Kan du ikke lige komme med en henvisning til en sådan definition?
Den oprindeligt gængse opfattelse af bredbånd indbefatter _kun_ kobber

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : thomas

Dato : 10-09-01 18:41

Det korte og det lange er at der ikke er hul igennem og at man så selv
manuelt skal lave en release samt en renew for at få hul igennem og det er
da ikke så smart vel!
Thomas

Fra : thomas

Dato : 10-09-01 18:44

Og du mister faktisk ikke din IP da du kan se den i din ipconfig tag så lige
og forklar mig det, du kan ikke pinge eller noget men du kan se det hele som
du plejer i IPCONFIG

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 10-09-01 18:50

In article <3b9cfbc5$0$277$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, thomas wrote:

> Og du mister faktisk ikke din IP da du kan se den i din ipconfig tag så lige
> og forklar mig det, du kan ikke pinge eller noget men du kan se det hele som
> du plejer i IPCONFIG

Lad os starte med at få to ting slået fast:

1. Jeg har intet forklaringsproblem overfor dig.
2. Hvis du fortsætter med det sprog er der med garanti ingen der gider
høre på dig.

Få sat en pakkesniffer på dit net og se om Windows virkelig modtager
korrekt lease information, så kan vi tale om, hvad der står i ipconfig.
Det er ikke første gang jeg har hørt om en Windows-maskine der ikke kan
finde ud af DHCP.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Practical politics consists in ignoring facts.

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 13-09-01 05:20

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
> In article <3b9cfbc5$0$277$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, thomas wrote:
[KLIP]
> [...]
> korrekt lease information, så kan vi tale om, hvad der står i ipconfig.
> Det er ikke første gang jeg har hørt om en Windows-maskine der ikke kan

Og det naturligt følgende spørgsmål må være...
Kan du anbefale en god pakkesniffer til henholdvis Win98 og Win2000?

Ole Gaarde Kristensen
- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 13-09-01 07:44

In article <qtWn7.3067$lk7.64183@news.get2net.dk>, Ole Gaarde Kristensen wrote:

> Og det naturligt følgende spørgsmål må være...
> Kan du anbefale en god pakkesniffer til henholdvis Win98 og Win2000?

Desværre nej, prøv i dk.edb.netværk

--
Andreas Plesner Jacobsen | Measure twice, cut once.

Fra : Benny Pedersen

Dato : 14-09-01 15:02

> [...]

> korrekt lease information, så kan vi tale om, hvad der står i ipconfig.
> Det er ikke første gang jeg har hørt om en Windows-maskine der ikke kan

det problem fandt jeg også på windows 2000 pro

sjovt nok virkede det på windows 98-2

fix, man sætter selv ipconfig op

--
Benny Pedersen - Still using cpm 3.0 - and doing irc on the c64

Fra : Jesper Vestergaard

Dato : 20-09-01 22:27

hallo knallert.........
hvad giver dig ret til at spille smart ?????

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-09-01 23:13

Hej Jesper Vestergaard, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> hallo knallert.........

Han hedder Andreas.

> hvad giver dig ret til at spille smart ?

"Smart" vil jeg ikke kalde det, men snarere oplysende og iøvrigt
korrekt. Desuden har han indtil 30.09.01 været ansat hos Image, World
Online og Tiscali (jow, allesammen), hvor han var netværksbofh - og
har bl.a. stået for at sætte den tekniske del af DSL op, da det blev
indført hos WOL.

Han ved faktisk temmelig meget om det, han snakker om.

Desværre for os burgere valgte han så fornylig at rode med netværk
hos et andet stort firma. "Desværre" skyldes bl.a., at APJ altid
havde tid til at være behjælpelig - ikke mindst i sin fritid. (Hvad
han gudskelov stadig har).

> ????

Dét ved jeg ikke.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Citer hvad du derunder kommenterer og klip alt andet væk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-09-01 00:22

On Thu, 20 Sep 2001 23:26:53 +0200, "Jesper Vestergaard"
<vjesper52@hotmail.com> wrote:

>hvad giver dig ret til at spille smart ?????

1. Intelligens?
2. Viden?
3. Both of the above?

(fut)

--
- Peter Brodersen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 10-09-01 18:48

In article <3b9cfb2a$0$234$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, thomas wrote:

> Det korte og det lange er at der ikke er hul igennem og at man så selv
> manuelt skal lave en release samt en renew for at få hul igennem og det er
> da ikke så smart vel!

Kunne meget vel være en effekt af at din maskine har overskredet sin
lease, men det er svært at sige uden en sniffer i den ene ende af
forbindelsen.

Og gider du ikke læse http://www.usenet.dk/netikette/quote.html ?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Don't panic.

Fra : Steen Suder

Dato : 10-09-01 19:28

thomas wrote:

> Hej Vi er nogle stykker hos TDC Bredbånd der har problemer. Problemet er at
> TDC`s DHCP server ikke automatisk renewer vores IP efter udløb. med den
> effekt at der er flowstop.

Hvilke systemer har I prøvet med (OS)?

<KLIP>

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : thomas Frimand

Dato : 10-09-01 23:50

Vi har fejlen på Win 2000 samt final release Win XP

Jeg mangler åbentbart netetikette men jeg kan nu stadigvæk se min faste IP
jeg kan dog ikke pinge den.

hvis vi selv releaser samt selv laver renew så er vi på igen.
Jeg er altså ikke nethaj så den kan jeg ikke greje.
mvh
Thomas

Fra : thomas Frimand

Dato : 11-09-01 00:17

Hej Steen
vi har fejlen på WIN 2000 samt WIN XP
den vil ikke gemme leasen i WIN selv om den er ny leaset
så en boot og glemt er den og ny manuel release samt renew må gøres. noget
frustrerende.
mvh Thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 10-09-01 20:51

> [...]

> komme med tlf. samt navne på kunder med dette problem,
>
> hvorefter TDC kikker systemet igennem, så har du samme problem mail mig

Kan du så ikke samtidigt få dem til AT REPARERE DERES FUCKING LORTE NEWS
SERVER.................. AAAArrrrrrrrrrrrrgggggghhhhhhhh for satan hvor
er den elendig.

(((((((((((((((((((

--
Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Kasper Christensen

Dato : 10-09-01 22:12

Prøv at vurderer dit sprog til det bedre. Så kan det være at vi ike bare
griner af dig når vi ser dine indlæg.

Fra : 007

Dato : 20-09-01 03:18

On Mon, 10 Sep 2001 23:12:23 +0200, "Kasper Christensen"
<kasper@kasperc.dk> wrote:

>Prøv at vurderer dit sprog til det bedre. Så kan det være at vi ike bare
>griner af dig når vi ser dine indlæg.

Man skal ikke kaste med sten, når...

--
007