en table som ikke eksisterer...
Fra : steen broelling

Dato : 10-09-01 17:16

Hej..

Er der en nem måde at finde ud af om en table i en mySQL database
eksisterer, inden man gør noget andet - i PHP!??

Eller kan man på en eller anden vis lave en $query som via en SELECT
vælger tabel1 hvis den findes, og ellers vælger tabel2!??

MVH Steen
--
ego <http://www.broelling.dk>
birdland <http://www.vejlerne.dk>

Fra : Niels Andersen

Dato : 10-09-01 17:18

"steen broelling" <hjejlen@email.dk> wrote in message
> Er der en nem måde at finde ud af om en table i en mySQL database
> eksisterer, inden man gør noget andet - i PHP!??

Det tror jeg de har et godt svar på i dk.edb.database. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : steen broelling

Dato : 11-09-01 15:54

On Mon, 10 Sep 2001 18:18:27 +0200
"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote:

> Det tror jeg de har et godt svar på i dk.edb.database. :)

Ja jeg har også fundet ud af det, og har givet svar på det i ovenstående,
men måske jeg også skulle gøre det her:

$result = mysql_list_tables ("broellingdk");
$i = 0;
while ($i < mysql_num_rows ($result)) {
$tb_names[$i] = mysql_tablename ($result, $i);
$i++;
}

MVH Steen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-09-01 10:05

steen broelling wrote:

> Hej..
>
> Er der en nem måde at finde ud af om en table i en mySQL database
> eksisterer, inden man gør noget andet - i PHP!??

kan du bruge det her til noget:

function vaelgdb() {

$database = "test"; if(!mysql_select_db("$database")) {
fejlPrint("Databasen $database kunne IKKE vælges");
}

function fejlPrint($fejl) {
echo "<p>$fejl"; if ($mysql_fejl = mysql_error()) {
} exit;
}

(du kan læse mere om det på webcafe.dk - php - artikler - databaser -
fejlhåndtering osv)

Venlig Hilsen

Jesper Brunholm

Fra : Niels Andersen

Dato : 11-09-01 14:47

Han sagde TABEL! :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-09-01 15:30

Niels Andersen wrote:

> "Jesper Brunholm" <jesper@brunholm-scharff.dk> wrote in message

> Han sagde TABEL! :)

UPS - jeg troede at eksemplet var overførbart, men forstår at det næppe
er det

I stand corrected and excusing!

Venlig Hilsen

Jesper Brunholm