Hjælp - død pc
Fra : Michael Just

Dato : 10-09-01 16:35

Hej alle

Jeg oplevede for nylig et mindre (større) uheld med min maskine. Efter
montering af en ramklods sagde den en mærkelig lyd, der kom røg og det
lugtede brændt.
Jeg konstatere brændmærker ved to af kondensatorerne og erklærede herefter
bundkortet for dødt og bestilte et nyt. Det kom så i dag, men når jeg
starter maskinen op sker der intet ???
Der er strøm på, men ingen bip eller billede. Maskinen kan heller ikke
slukkes på kontakten, men skal slukkes via stikket bagpå:
Er det processoren der er røget, eller noget helt andet ? Jeg er ved at
bestille en ny processor, så hurtige svar belønnes med et stort TAK.
M.v.h

Michael

Fra : Kenson

Dato : 10-09-01 20:15

"Michael Just" <michael@justerne.com> wrote in message
> [...]
> Er det processoren der er røget, eller noget helt andet ? Jeg er ved at
> bestille en ny processor, så hurtige svar belønnes med et stort TAK.

Det kunne meget vel tyde på at processoren er brændt af...
Prøv at tage den ud, og så start igen, er resultatet det samme
må det være næsten den.
Mvh
Kenson

Fra : Michael Just

Dato : 10-09-01 21:58

Det er prøvet med samme resultat. Men burde der ikke komm et fejl bip eller
noget ? Eller er det normalt med stilhed, når processoren har måtte lade
livet ?
Nå, men jeg venter spændt på at min nye processor ankommer. Håber at den
ikke også står af.....

Michael

Fra : Michael

Dato : 11-09-01 07:30

Hej

Det kan også meget nemt være PSU´en hvis nu eks. 5 volt´en mangler så sker
der NADA da professor ol. ikke får strøm.

Michael