Turtle Beach Santa Cruz eller Videologic S~
Fra : Jimmy Marcus Larsen

Dato : 10-09-01 14:38

Hvor kan ovenstående lydkort købes i Danmark? Eller er der nogen som kender
en udenlandsk butik hvor det kan købes uden alt for meget told og moms?

Jimmy!

Fra : Madsen

Dato : 10-09-01 14:49

"Jimmy Marcus Larsen" <wario@obel.auc.dk> skrev:

> Hvor kan ovenstående lydkort købes i Danmark? Eller er der nogen som kender
> en udenlandsk butik hvor det kan købes uden alt for meget told og moms?

Prøv lige at kigge få dage tilbage i gruppen.

Subject: Turtle Beach Santa Cruz/Videologic Sonic Fury
06/09/01 kl. 18:30

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Jimmy Marcus Larsen

Dato : 10-09-01 18:55

Jeg kan desværre ik se tilbage til d. 6.

Fra : Wizeguy

Dato : 10-09-01 15:22

"Jimmy Marcus Larsen" <wario@obel.auc.dk> wrote in message
> Hvor kan ovenstående lydkort købes i Danmark? Eller er der nogen som
kender
> en udenlandsk butik hvor det kan købes uden alt for meget told og moms?

De har det hos http://www.computernetto.synonym.dk/ , men prisen er 1060 kr.
Mit forslag er, at du køber et Terratec SixPack 5.1 til 849 kr. hos
http://www.shg.dk/shg.htm i stedet, hvis du ikke har brug for al den ekstra
software. Det har samme Cirruslogic CS4630 lydprocessor som Sonicfury/Santa
Cruz, så du kan også bruge deres drivere (dog virker den digitale optiske
ind-/udgang ikke!!), hvis du finder ud af at Terratecs sutter.

---
Mvh
Anders

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 10-09-01 16:16

"Wizeguy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev:

> De har det hos http://www.computernetto.synonym.dk/ , men prisen er
> 1060 kr.

Mange tak for linket. Det har jeg ledt længe efter. Nu er det bare med
at spare op af den sparsomme SU.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Wizeguy

Dato : 10-09-01 16:51

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> wrote in message

> Mange tak for linket. Det har jeg ledt længe efter. Nu er det bare med
> at spare op af den sparsomme SU.

Måske bør du også tage et kig på Creatives nye Audigy-kort, specielt hvis du
spiller meget og hører musik. At dømme efter de første tests af kortet
skulle der ikke være de samme problemer med VIA chipsets som har plaget
Live! serien.

---
Mvh
Anders

Fra : Madsen

Dato : 10-09-01 17:01

> [...]

> spiller meget og hører musik. At dømme efter de første tests af kortet
> skulle der ikke være de samme problemer med VIA chipsets som har plaget

Det bliver spændende når kortet kommer ud til den endelige test blandt
forbrugerene om den holder eller ej. Jeg er ret lun på det kort, men tør
ganske simpelt ikke at købe det pga. de oplevelser jeg har haft med
Live!-serien.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Wizeguy

Dato : 10-09-01 17:39

> [...]
> forbrugerene om den holder eller ej. Jeg er ret lun på det kort, men tør
> ganske simpelt ikke at købe det pga. de oplevelser jeg har haft med

Forståeligt nok, men prøv at læse anmeldelsen her
http://www.3dsoundsurge.com/reviews/AudigyEI/Audigy.html.

---
Mvh
Anders

Fra : Wizeguy

Dato : 10-09-01 17:40

Jeg glemte lige noget vigtigt:

Bemærk at anmelderen har anvendt et AMD system med VIA chipset!

---
Mvh
Anders

Fra : Madsen

Dato : 10-09-01 17:46

"Wizeguy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev:

> Jeg glemte lige noget vigtigt:
>
> Bemærk at anmelderen har anvendt et AMD system med VIA chipset!

Takker.
Jeg smutter straks ind og læser anmeldelsen. :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 10-09-01 18:38

"Wizeguy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev:

> Måske bør du også tage et kig på Creatives nye Audigy-kort,
> specielt hvis du spiller meget og hører musik.

Det mærkværdige med skratproblemet hos mig er, at det ikke opstår i
spil men stort set kun på desktoppen når musik afspilles via
eksempelvis WinAmp.

> At dømme efter de
> første tests af kortet skulle der ikke være de samme problemer med
> VIA chipsets som har plaget Live! serien.

Jeg må ærligt indrømme, at jeg vil se det før jeg tror det. Udsagnet i
anmeldelsen om, at der endnu ikke er drivere til XP og, at disse
drivere senere vil kunne downloades fra Creatives hjemmeside får
iøvrigt nogen røde lamper til at blinke her jvf. W2k
driverproblematikken. Men hvis disse problemer forhåbentligt ikke
opstår/består så er det bestemt et lydkort, der er værd at se nærmere
på.

Fra : Madsen

Dato : 10-09-01 18:44

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> skrev:

> [...]
> driverproblematikken. Men hvis disse problemer forhåbentligt ikke
> opstår/består så er det bestemt et lydkort, der er værd at se nærmere

Denne her er jeg heller ikke specielt glad for:

»Certain applications do not work with Dual Processor support under
Windows NT4.0 or Windows 2000«

Godt nok kommer det an på hvilke programmer det drejer sig om
og det melder historien ikke noget om, men det får også de røde
advarselslamper til at snurre hos mig.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 10-09-01 18:44

> [...]

> drivere senere vil kunne downloades fra Creatives hjemmeside får
> iøvrigt nogen røde lamper til at blinke her

Og endu værre er:

[
It’s worth noting that Creative Labs offers the following two
statements on the retail box of the Audigy card (at least in Europe):

“Windows 2000 (not recommended for gaming without updated drivers.
Check at soundblaster.com for news of driver updates)”
]

Fra : Wizeguy

Dato : 10-09-01 19:21

> [...]

Det skyldes nok snarere, at Windows XP jo faktisk ikke er frigivet endnu.
Mig bekendt er det kun Turtle Beach som har lavet specielle Windows XP
drivere, og disse er stadig beta. Creative er et langt større firma, og jeg
er overbevist om, at der kommer særdeles funktionelle drivere, når Windows
XP bliver frigivet til oktober.

> [...]
> statements on the retail box of the Audigy card (at least in Europe):
>
> "Windows 2000 (not recommended for gaming without updated drivers.

Problemer med Windows 2000/NT/XP og spil er ikke kun relateret til
Creative's lydkort, men gælder ALLE fabrikater!! Jeg har selv oplevet det
med kort fra Hercules og Terratec. Faktisk er almindeligt anerkendt, at
Creative's Soundblaster Live! er det mest kompatible lydkort til spil under
både Windows 98 og 2000. Audigy bygger på en helt ny teknologi og er sikkert
endnu ikke helt så kompatibelt. Anmelderen på www.3dsoundsurge.com havde
lidt problemer med Rogue Spear under Windows 2000, men ellers fungerede alt.

----
Mvh
Anders

Fra : Jimmy Marcus Larsen

Dato : 10-09-01 18:58

Mange tak!
Jeg vidste ik at Terratec havde et kort med samme chip! Det tror jeg sgu jeg
køber.
Har du nogen erfaringer med at bruge Turtle Beach driverne på Terratec
kortet?

Fra : Wizeguy

Dato : 10-09-01 19:24

> [...]
jeg
> køber.
> Har du nogen erfaringer med at bruge Turtle Beach driverne på Terratec

Ikke direkte, men ifølge diskussioner på www.3dsoundsurge.com skulle alt
virke, bortset fra den digitale optiske udgang. Dette skyldes, at Turtle
Beach jo anvender mini-jack udgang i stedet for optisk. Det omvendte gør sig
i øvrigt også gældende.

---
Mvh
Anders