Online_Users
Fra : Jimmy

Dato : 10-09-01 08:09

Hej

Da jeg skal lave et Online Users system har jeg overvejet
Application-variabler.

Det man evt. kunne gøre var at lave en Application for hver bruger med et
unikt ID for denne bruger samt et tidspunkt.

Dette vil imidlertid betyde at der genereres en Application.Variable for
hver bruger hvilket er lidt i overkanten...

Jeg har læst at IIS4 ville lide store performance-tab men at dette problem
skulle være løst i IIS5.

Er der nogen der ved om problemet er løst og at man i IIS5 godt kan forsvare
at have mange Application.Variables?

Hilsen Jimmy

Fra : Franke

Dato : 10-09-01 16:25

Jeg har haft store problemer med, at mine brugerer (i et application-array)
ikke blev slettet igen... Jeg havde især store problemer med de brugere,
der havde logget sig på min side, men aldrig loggede ud igen...
Og application-variabler holder ikke, hvis der er mange besøgende på
siden... og det vil de aldrig gøre...

Så jeg har valgt en hel anden strategi... Jeg gemmer mine oplysninger i en
database... Der bliver skrevet en record i en tabel hver gang, en bruger
går ind på en side. Denne tabel har session-id som unik nøgle. Efter at have
opdateret tabellen, kører jeg et script der sletter alle de forekomster i
tabellen, der er ældre end 10 minutter, dvs. de brugere, der ikke har
forespurgt efter en side på min site de sidste 10 minutter...

Du kan kontakte mig, hvis du gerne vil have koden... Frank@Ravne.net

MVH
Frank

Fra : MacMan

Dato : 10-09-01 17:28

I brevet "3b9cdb87$0$256$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk" skrev Franke
(xxx@xxx.com) den 10/09/01 17:25:

> [...]
> tabellen, der er ældre end 10 minutter, dvs. de brugere, der ikke har
> forespurgt efter en side på min site de sidste 10 minutter...

Bruger præcis samme løsning, det er ikke særligt effektivt, men det er
utrolig præcist.

- Morten