DNS for begynder (dummies)
Fra : peg

Dato : 09-09-01 21:08

Hej Ng
Er der ikke en eller anden der kan sige mig hvor jeg kan læse noget om
hvordan DNS fungerer, og hvordan det evt. skal sættes op således at jeg får
mit domæne navn til at pege på min ip adresse.

Jeg sidder og pusler med min egen web og ftp server, men er ikke helt klar
over hvordan det med DNS virker.

Peg

Fra : Frans Jensen

Dato : 09-09-01 22:03

On Sun, 9 Sep 2001 22:07:45 +0200, "peg" <peg@it.dk> wrote:

> [...]
>hvordan DNS fungerer, og hvordan det evt. skal sættes op således at jeg får
>mit domæne navn til at pege på min ip adresse.

for private er det billigste vist at betale sig fra den slags,
så vidt jeg ved, skal der være to af hinanden uafhængige DNS
serevere til at pege på domænet

du kan få mere info om reglerne her:

http://www.dk-hostmaster.dk/dnsfor.shtml

--
Er du imod røveri ved højlys dag, så støt
underskriftsindsamlingen på:

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-09-01 22:21

"peg" <peg@it.dk> writes:

> Er der ikke en eller anden der kan sige mig hvor jeg kan læse noget om
> hvordan DNS fungerer, og hvordan det evt. skal sættes op således at jeg får
> mit domæne navn til at pege på min ip adresse.

Prøv at snuppe et kig på
<http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=dns> og de links der er
på den side.

--
Jacob - www.bunk.cc
Success is a journey, not a destination.

Fra : ASK

Dato : 10-09-01 12:35

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote in message news:<m3y9nof4cl.fsf@paven.bunk.cc>...

> Prøv at snuppe et kig på
> <http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=dns> og de links der er
> på den side.

Det er bare top-nørdet, og det er svært at gennemskue - men egentlig
ret simpelt. Såehh fat mod (og tålmod)...
Jeg tror jeg gik på sslug.dk og læste nogle bøger - ligesom der på
amazon er en bog fra O'relly om emnet. Jeg fik en brugt - som så slap
igennem tolden uden ekstra omkostninger. se:
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0596001584/ref=pd_ir_re_fr/103-6647854-5805425

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 10-09-01 11:13

Den Sun, 9 Sep 2001 22:07:45 +0200, skrev "peg" <peg@it.dk> :

>Er der ikke en eller anden der kan sige mig hvor jeg kan læse noget om
>hvordan DNS fungerer, og hvordan det evt. skal sættes op således at jeg får
>mit domæne navn til at pege på min ip adresse.

Jeg hjælper også gerne med lidt råd og vejledning, hvis du vil have
navneservice hos os.

mvh
Jørgen

http://proaccess.jth.net/