HJÆLP diskettedrev problemer
Fra : 4XRIS

Dato : 10-09-01 19:34

Hej

Når min PC starter på står der følgende

Floppy disk(s) fail (40)

Hvad betyder det ?

Mvh
Holger
hmr@vip.cybercity.dk

Fra : Henning

Dato : 09-09-01 20:33

On Mon, 10 Sep 2001 20:34:18 +0200, "4XRIS" <hmr@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Hej
>
>Når min PC starter på står der følgende
>
>Floppy disk(s) fail (40)
>
>Hvad betyder det ?

At diskettedrevet ikke virker Check kabler.
Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Santa Xcaze

Dato : 09-09-01 21:29

Prøv at vende dit floppy kabel på hovedet!!

Fra : Torben G. Hansen

Dato : 10-09-01 11:22

hvis alt andet fejler.......køb et nyt.....ca 100 kr

Fra : Brian Olsen

Dato : 10-09-01 12:17

"4XRIS" <hmr@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Når min PC starter på står der følgende
>
> Floppy disk(s) fail (40)

plejer at være fordi floppykablet vender forkert!

skal (sommetider) have den rødestreg i modsatte side af cdrommen

Fra : Kenneth R. Hansen

Dato : 10-09-01 12:43

Hej, din dato er forkert.
Du er et døgn foran os andre.

Fra : HamSelv

Dato : 10-09-01 13:51

En klassisk fejl 40...

Dvs. det er DIN fejl...

(Hint: Kontroller kablet)

--

HamSelv

To reply, remove NOSPAM in email.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 11-09-01 00:21

"4XRIS" <hmr@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Floppy disk(s) fail (40)
>
> Hvad betyder det ?

Flad kablet vender forkert som de andre svar siger, men jeg kender en
der også havde problemet: I hans tilfelle var der tappe på kablet der bestemte
hvordan kablet skal monteres. Da han fjernede tappene på kabelenden der skal
på bundkrotet og kunne vende kablet var fejlen væk. Og det var de kabler der
var leveret med bundkortet.

mvh
Henning

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 11-09-01 13:03

Kunne han ikke bare vende kablet på diskdrevet???

Vh, Lars.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 11-09-01 13:16

"Lars Bonnesen" <none@none1.com> skrev i en meddelelse

> Kunne han ikke bare vende kablet på diskdrevet???

Der er også styre tap der bestemer hvordan kablet sakl vende.

mvh
Henning