Harddisk-skuffer.
Fra : Carsten Westermann M~

Dato : 09-09-01 18:23

Hej NG.

Jeg vil kunne skifte mlm flere harddiske og vil montere harddisk-skuffer.
Er der faldgruber / ting jeg bør være opmærksom på / kvalitetsforskelle /
go'e steder at handle ( via nettet...) osv.
Jeg har pt. 2 harddiske 2+3Gb; PC'en er 3 år gl./ AMD233MMX

----------
Carsten

Fra : Ole

Dato : 10-09-01 08:12

Hei Carsten !

Jeg har prøvd flere harddisk skuffer, og kvaliteten er jevnt bra.
Det kan være lurt å velge en med luftehuller for ventilasjon.
Den består av en innstats(skuff) og en ramme som du monterer i maskinen.
Det lønner seg å kjøpe flere, for da kan du ha hver HD montert i hver sin
skuff.
Det er en fordel om du skifter ofte. Ellers kan du klare deg med en.
Men kjøp i såfall samme merke, de går ikke om hverandre selv om de ser
like ut.
Så setter du opp BIOS på automatic disk detection, da finner maskinen selv
den nye HD hver gang du skifter.

Disk skuff er en fin løsning , som virker bra.
Det er rart ikke flere bruker det.
Jeg bruker forskjellige operativsystemer på diskene, og får en "ny" maskin
hver gang
jeg bytter disk.

Ole

Carsten Westermann Møller <c.w.m@mobilixnet.dk> skrev i