Power calibration error
Fra : Michael Kragh Strand~

Dato : 09-09-01 14:34

Når jeg prøver at brænde en cd med nero burning rom
giver den en meddelse med power calibration error og cd'en kan kasseres.
Jeg har før kunnet brænde med den type media, som jeg prøver med nu.
Er der noget galt med brænder eller Hvad?

Michael

PS: systemet består af windows Me
386 MB ram
Pentium III 450
medion CDRW

Fra : Ravn

Dato : 09-09-01 15:45

Ved ikke hvad det er, men kender mange som har fået det samme problem...
De har dog fået byttet deres brænder til en ny, der hvor den er købt...

--
/Ravn
ICQ # 29515352

Fra : complex@pc.dk

Dato : 09-09-01 18:13

On Sun, 9 Sep 2001 16:45:27 +0200, in dk.edb.hardware you wrote:

>Ved ikke hvad det er, men kender mange som har fået det samme problem...
>De har dog fået byttet deres brænder til en ny, der hvor den er købt...

Når der indsættes en ny cd i brænderen, så skal laseren indstilles til
denne type skive.

Der er et særligt areal på enhver cd til dette formål.

Med venlig hilsen, Lars Kliim

www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
ComPlex - P.O.Box 44 - DK3540 Lynge - Denmark
Phone (+45) 48188551 Fax (+45) 48188551
Hotline (+45) 40188551 alle dage 7oo-22oo
e-mail complex@pc.dk

Fra : Kristian Erbou

Dato : 09-09-01 19:54

Ret mig, hvis jeg er forkert på den: Det er enten er en mekanisk fejl
forårsaget af almindeligt slid på den motor, der kører laserhovedet frem og
tilbage eller også kan det være et beskadiget laserhovede. Under alle
omstændigheder vil brænderen altid være ustabil og lave mange fejlskæringer,
med mindre du får skiftet de nødvendige dele (og hvem gider sende sin
brænder til reparation, når man kan få en ny og bedre for omkring 1000
kroner)

Kristian