Strømforsyning - Hvad har jeg her.... ?
Fra : Jens

Dato : 09-09-01 12:57

Jeg kan ikke komme til at læse det hele på siden af min strømforsyning, men
jeg kan læse følgene:

12v 9,0A
5V 22,0A
3.3V 14,0 A

Kan jeg ud fra disse tal regne ud hvor kraftig en strømforsyning jeg har. Om
det er 250W eller 300W ?

- Det jeg er ude på at finde ud af er, om jeg kan trække en Athlon 1400@266
?

- Palomino'en der er på vej skulle bruge mindre strøm - vil jeg kunne trække
den ?

- Hvad er en CED strømforsyning, for jeg har læst der kræves 300W eller 250W
CED til at trække en Athlon 1400@266

Mvh
Jens

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-09-01 13:16

In article <NOIm7.849$lk7.34124@news.get2net.dk>, Jens wrote:
> [...]
> 3.3V 14,0 A
>
> Kan jeg ud fra disse tal regne ud hvor kraftig en strømforsyning jeg har. Om

Volt * Ampere = Watt.

12 * 9 + 5 * 22 + 3.3 * 14 = 264.2 Watt.

Fra : Jens

Dato : 09-09-01 19:12

Er det så nok til at trække en TB1400@266 og et Geforce2 Pro kort ? (+ 2 hd
og cd + brænder)

Mvh
Jens

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-09-01 21:55

In article <CiOm7.942$lk7.37026@news.get2net.dk>, Jens wrote:
> Er det så nok til at trække en TB1400@266 og et Geforce2 Pro kort ? (+ 2 hd
> og cd + brænder)

Jeg har selv et AOpen kabinet med en 235W PSU. Den trækker en 1GHz
Athlon 266 (eller hvad AMD nu kalder de 133MHz for :), TNT2 M64,
netkort, ISA SCSI, FireWire, 2 * harddisk, brænder + DVD,
Radio/TV kort uden problemer. Og min maskine kører 24/7.

Så det er muligvis nok.