Reg. ram, hvad er det.
Fra : Flemming T Nielsen

Dato : 09-09-01 13:52

Kingston 512 MB Reg. 168pins / 72bit / 8ns / 1. Parts 1.078 kr
Kingston 512 MB 168pins / 72bit / 8ns / 1. Parts 943 kr

Hvad er forskellen på de to ramblokke, bortset fra prisen ? Hvad betyder
reg. ram ?

Flemming

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 09-09-01 14:40

On Sun, 9 Sep 2001 09:51:45 -0300, "Flemming T Nielsen"
<flemming.th.nielsen@greennet.gl> wrote:

> [...]
>Kingston 512 MB 168pins / 72bit / 8ns / 1. Parts 943 kr
>
>Hvad er forskellen på de to ramblokke, bortset fra prisen ? Hvad betyder

I hvert fald mht. DDR RAM betyder det at du kan have op til fire
ramblokke, istedet for kun to uregistrerede.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Sjur Jensen Bay

Dato : 09-09-01 14:43

er ikke helt 100% sikker men mener det er slik:

reg ram "undersøker" seg selv for feil etc.... under oppstart. kan gi en mer
stabil maskin men ikke nødvendig for vanlig hjemmemaskiner. mest for servere
++

går ut fra at du har en "ferdig pc" som compaq, dell ++ siden du skal ha
kingston ram?? hvis ikke så kan du kjøpe orginal/mosel ++ evnt. no-name....

Fra : Christopher Højsbo

Dato : 09-09-01 19:07

Tænker du ikke på ECC ram ??

/c

Fra : Kasper Daniel Hansen

Dato : 12-09-01 11:17

www.crucisl.com har de en længere faq om forskellene, du kan læse det
der.

Som allerede nævnt kan et mobo med amd761 chipsæt bruge 2 urigstrerede
ramblokke eller 4 registrerede, derimod siger crucials hjemmeside at
registreret ram er langsommere. Det er IKKE det samme som ECC ram som
indeholder automatisk fejlkontrol. Jeg ved ikke hvordan andre chipsæt har
det med DDRram

Kasper