Nybegynder: Tælle antal klik
Fra : Nils Nyvang Bacher

Dato : 09-09-01 10:50

Hej har en website www.hotels-in-denmark.dk hvor jeg har en masse links til
dk hoteller, nu leder jeg efter noget asp kode som kan lave en optælling af
hvilke links får hvormange klik.

Håber nogen kan hjælpe

Nils

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 09-09-01 12:02

Nils Nyvang Bacher wrote in

> Hej har en website www.hotels-in-denmark.dk hvor jeg har en masse links
> til dk hoteller, nu leder jeg efter noget asp kode som kan lave en
> optælling af hvilke links får hvormange klik.

i stedet for at linke direkte til hotellets hjemmeside, så linker du i
stedet til fx siden "link.asp" på følgende måde:

redirect=http://www.somehotel.dk">Some hotel</a>

i din side "link.asp" ar du så følgende kode:

<%
strSQL = "insert into table (hotel) VALUES ('" & request.querystring
("hotel") & "')"
obj.execute(strSQL)
response.redirect(request.querystring("hotel"))
%>

Bagefter kan du så med passende SQL-sætning hente antallet af kliks på hvert
hotel ud igen.

--
Er du også irriteret over, at din lokale grønthandler ikke slår dine varer
ind på kasseapperatet - og dermed undrager sig moms ? Så bed om en bon.

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : Nils Nyvang Bacher

Dato : 09-09-01 15:22

Mig igen, vil du hjælpe mig igen?

Hvad betyder de 2 strenge ("hotel"), ja jeg er jo nybegynder

Nils

" > <%

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 09-09-01 15:34

"Nils Nyvang Bacher" <nils@nyvang-bacher.dk_> wrote in message
> Hvad betyder de 2 strenge ("hotel"), ja jeg er jo nybegynder
>
> Nils

Det er jo request.querystring("hotel"), og det er en af de måder man kan
overfører data fra en side til en anden...
Prøv at kigge på html forms og get/post.
Mvh
Janus

Fra : Nils Nyvang Bacher

Dato : 09-09-01 15:40

Jo men det forstår jeg tildels godt men når min start streng ser sådan ud:

<a
href="http://www.hotels-in-denmark.dk/admin/linkcount.asp?redirect=http://<%
=www%>"><%=navn%></a>

hvad er så ("hotel") i denne forbindelse?

nn

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-09-01 15:43

Nils Nyvang Bacher wrote:

> <a
> href="http://www.hotels-in-denmark.dk/admin/linkcount.asp?redirect=http://<%
> =www%>"><%=navn%></a>
>
> hvad er så ("hotel") i denne forbindelse?

intet, men request.querystring("redirect") er lig med det der står i
variablen navn

Fra : Anders Lund

Dato : 09-09-01 17:04

"Lars Hoffmann" <larshoffmann@teleline.es> skrev i en meddelelse

href="http://www.hotels-in-denmark.dk/admin/linkcount.asp?redirect=http://<%

> intet, men request.querystring("redirect") er lig med det der står i
> variablen navn
How!! Lars, du sender jo noget i ?redirect=et eller ander derefter prøver du
at hente det sammen med request("hotel") Det hænger ikke helt sammen!

Desuden er jeg modstander af at bruge en variabel der hedder det sammen som
en motode!

Anders Lund
anders@itnews.dk
Webmaster for www.GEnet.dk, Jyllands bedste netparty

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-09-01 23:23

Anders Lund wrote:

> How!! Lars, du sender jo noget i ?redirect=et eller ander derefter prøver du
> at hente det sammen med request("hotel") Det hænger ikke helt sammen!

Det er jo netop det jeg påpeger, læs eventuelt min post igen.

> Desuden er jeg modstander af at bruge en variabel der hedder det sammen som
> en motode!

Det kan du have ret i.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 10-09-01 08:20

Nils Nyvang Bacher wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Jo men det forstår jeg tildels godt men når min start streng ser sådan ud:
>
> <a

href="http://www.hotels-in-denmark.dk/admin/linkcount.asp?redirect=http://<%
&gt; =www%>"><%=navn%></a>

> hvad er så ("hotel") i denne forbindelse?

det var en skrivefejl fra min side ... der skal stå

request.querystring("redirect")

Når du bør i øvrigt - når du udskriver link-destinationen - anvende
funktionen Server.URLEncode på strengen ... ellers kan du risikere, at bla.
NN4x-brugere ikke kan anvende dit site.

Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk