bundkort, cpu og agp skal jo helst passe s~
Fra : Ice on my Rox

Dato : 09-09-01 10:20

Hej alle.

*** Beskrivelse***

Syskonfig:
---
OS = Win98DK v.4.10.1998 fuldt opgraderet via MS-hjemmeside (Windoze Update)
---
bundkort - Soltek 75DRV (RAM = en blok 128Mb SD DDR PC1600)
---
cpu - AMD Athlon 1000Mhz (3Dnow, Silverado-cpu-køler osv.) [tanke: måske
skulle jeg alligevel ha' holdt mig til Intel Pentium???]
---
agpkort - HIS GeForce2 Pro 64Mb DDR (det skulle også hedde GTS, men det
fremgår kun på faktura)
[tanke: måske skulle jeg ha' ofret lidt mere og købt ASUS???]
---
Skærm - Hitachi CM715, 19" Max-res = 1600*1200 75Hz
---
derudover - Adsl hos TDC med 2Mbits downstream og 512Kbits upstream.

Beskrivelse af hvordan det nye system virker:

ADSL - Konfig. af router virker nemt og overskueligt, men TDC lover ingen
support på det, og der er hele tiden problemer og ventetid når jeg skal
SENDE en fil gennem en chat-klient som f.eks. IRC, også når jeg vælger en
piv-åben forbindelse. derfor har jeg valgt at bruge PPPoe-software til
direkte forbindelse udenom routeren. Men jeg får STADIG crc-fejl i nogle
(men ikke alle) filer, når jeg henter noget???

Bundkort, CPU og AGP - Skal jeg lade AUTO bestemme min cpu-voltage, når jeg
ved med sikkerhed, at den skal være 1,75V??? AGP-voltage er på 1,5V
(default), men den kan stilles til 1,6V og 1,7V. Går man på nettet og finder
doks om bundkortet, så står der ikke andet end det i manualen, og besøger
man Nvidia for specifikationer vedr. GeForce2 GTS/PRO, så har de så travlt
med at vise alt hvad kortet KAN, men INTET om AGP-voltage??? [tanke: skal
man stå af ræset og lave en offentlig afbrænding af alt elektronisk
udstyr???] Hvad kører det kort bedst med: 1,5 1,6 eller 1,7V??? Og hvorfor
hedder det PRO, når der ikke sidder en 'tap' som passer i '20-pin bay' ???

Øvrig performance:

-GeForce2 GTS/PRO kan ikke klare en fuld benchmark-test (3Dmark2001)???
Lortet låser simpelthen sytemet så meget, at ctrl+alt+del ikke virker! Om
jeg så drosler helt ned til mindste belastning og minimum brug af
systemhukommelse, så går det bare i GED!

- Behøver jeg at nævne drivere??? Jeg har prøvet ALLE drivere, men INGEN
virker optimalt, og da SLET ikke med DirectX??? Nvidia lover, at
4in1-drivere understøtter ALLE nye tiltag + DirectX8??? Dxdiag: nvdisp.drv
certified - NO, Chip Type = ??? DAC Type = ???

***Beskrivelse Slut***

Findes der nogle kløgtige sysop'er derude som kan spore mine problemer og
evt. hjælpe mig igennem, inden jeg havner på 'den lukkede' i bar ærgrelse???

Mange Venlige Hilsner

Ice

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 09-09-01 13:03

"Ice on my Rox" <msgfilter@nospam.dk> wrote in message

> Syskonfig:
> OS = Win98DK v.4.10.1998 fuldt opgraderet via MS-hjemmeside (Windoze
Update)

Har den også den nyeste DirectX (8.0a)

> bundkort - Soltek 75DRV (RAM = en blok 128Mb SD DDR PC1600)

Vær sikker på at du ikke overclocker dit RAM. Det skal vist køre 100MHz
(200MHz DDR)

> cpu - AMD Athlon 1000Mhz (3Dnow, Silverado-cpu-køler osv.) [tanke: måske
> skulle jeg alligevel ha' holdt mig til Intel Pentium???]

Ja, det tør jeg ikke at kommentere...

> agpkort - HIS GeForce2 Pro 64Mb DDR (det skulle også hedde GTS, men det
> fremgår kun på faktura)
> [tanke: måske skulle jeg ha' ofret lidt mere og købt ASUS???]

Jeg tror ikke at det både er en PRO og en GTS. Det burde stå på skærmen som
det allerførste når du boot'er.
Den eneste forskel der er på PRO og GTS er en højere frekvens på PRO'ens GPU
og RAM. På mit GTS er GPU og RAM hastighed 200/333 (DDR).

> Bundkort, CPU og AGP - Skal jeg lade AUTO bestemme min cpu-voltage, når
jeg
> ved med sikkerhed, at den skal være 1,75V???

Lad den heller stå på 'auto'.

> [...]
> man stå af ræset og lave en offentlig afbrænding af alt elektronisk
> udstyr???] Hvad kører det kort bedst med: 1,5 1,6 eller 1,7V???

Det samme her. 'Default' er ofte det bedste.

Og hvorfor
> hedder det PRO, når der ikke sidder en 'tap' som passer i '20-pin bay' ???

Det er grafikchippen der kaldes PRO (fordi den er hurtigere end GTS). Der er
vist ikke lavet GeForce kort til en AGP-PRO port.

> [...]
> jeg så drosler helt ned til mindste belastning og minimum brug af
> systemhukommelse, så går det bare i GED!

Sæt din AGP apature i BIOS til ca halvdelen af installeret RAM. Dvs. 64MB
for dig.
Sæt grafikkortet til at køre med 2xAGP. (4xAGP er meget lidt hurtigere...og
kan give problemer) Slå samtidigt AGP FastWrites og Sidebanding fra.
Hvis 'BIOS shadowing' er slået til i BIOS'en så slå den fra. (Kik i din
manual til bundkortet.)

> [...]
> 4in1-drivere understøtter ALLE nye tiltag + DirectX8??? Dxdiag: nvdisp.drv
> certified - NO, Chip Type = ??? DAC Type = ???

Prøv med nVidias 12.41 (Officielle Detonator 3)
Hent den nyeste 4in1 driver
Installer DirectX 8.0a

Kik evt. på http://geforcefaq.com/faq.cgi

> Findes der nogle kløgtige sysop'er derude som kan spore mine problemer og
> evt. hjælpe mig igennem, inden jeg havner på 'den lukkede' i bar
ærgrelse???

Det vil vise sig...

- Lars

Fra : Ice on my Rox

Dato : 12-09-01 14:01

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Mange tak, Lars ))) Ja, den har Dx8a, hehe, også hentet fra MSN.

- i skrivende stund har jeg ikke afprøvet dine gode råd, men det hele lyder
meget lovende, så jeg skal nok give dig yderligere feedback, når tiden
kommer.

- har du forresten nogen idéer til, hvordan jeg undgår crc-fejl i de filer
jeg downloader???

Venlige Tanker
Ice

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 12-09-01 14:56

"Ice on my Rox" <cani@get.it.no (fictive)> wrote in message

> [...]
> kommer.
>
> - har du forresten nogen idéer til, hvordan jeg undgår crc-fejl i de filer

Ikke så'n lige... Det kan måske skyldes en ustabli/dårlig internet
forbindelse.
Prøv evt. en downloadmanager (f.eks FlashGet http://www.amazesoft.com/ ) til
at håndtere dine downloads. FlashGet kan bl.a. "reparere" zipfiler ved at
downloade den skadede del igen.

- Lars

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 13-09-01 07:43

> Prøv evt. en downloadmanager (f.eks FlashGet http://www.amazesoft.com/ ) til
> at håndtere dine downloads.

Eller Getright eller DAP (Download Accelerator Plus)

> FlashGet kan bl.a. "reparere" zipfiler ved at
> downloade den skadede del igen.

Ja, men kun hvis serveren understøtter "resume"

--
/kenne

A trainstation is a place where trains stops.
A busstation is a place where buses stops.
On my desk I have a workstation.

Fra : Ice on my Rox

Dato : 15-09-01 00:25

Der er ingen væsentlig fordel, men jeg fik da diverse ting til at virke
somme tider. Døjer stadig med crc-fejl, og min adsl skulle være ok. Det er
bare noget lort, når en åben forbindelse ikke er 100% åben fra tdc??? Jeg
døjer MEGET med tcp og traceroute, når jeg skal sende

mvh
Ice

Fra : Ice on my Rox

Dato : 15-09-01 00:27

Fra : Ice on my Rox

Dato : 16-09-01 16:23

Hej igen Lars

- der står GF2 Pro når jeg booter.

- der står GF2 GTS under windoze display-driver. Og jeg bruger selvfølgelig
Detonator 4 )) Når jeg undersøger sys-ram i 3dmark2001, så finder den
fire rampladser, men ingen ram ???

- har ændret bios, men der er ingen forandring.

- fik benchmark til at køre en enkelt gang, men det gjorde jeg også
tidligere ))

- min overall benchtest ligger omkring 4000. er det godt eller skidt ???

Venlige Tanker
Ice

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 16-09-01 17:29

"Ice on my Rox" <cani@get.it.no> wrote in message
> Hej igen Lars
>
> - der står GF2 Pro når jeg booter.

Fint, så har du den hurtige model

> - der står GF2 GTS under windoze display-driver.

Både GTS og PRO modellen bruger de samme driver indstillinger, så det du ser
er ganske normalt. Hvad der står skrevet der har ingen betydning for
ydelsen.

> Når jeg undersøger sys-ram i 3dmark2001, så finder den
> fire rampladser, men ingen ram ???

Måske er det en "bug" (?)

> - har ændret bios, men der er ingen forandring.

Så har jeg desværre ikke flere idéer.

> - fik benchmark til at køre en enkelt gang, men det gjorde jeg også
> tidligere ))

Spiller du meget 3dmark?

> - min overall benchtest ligger omkring 4000. er det godt eller skidt ???

Ja, det er vist som det skal være.

Prøv eventuelt at stille spørgsmålene igen i news:dk.edb.hardware.grafikkort

- Lars

Fra : Ice on my Rox

Dato : 17-09-01 15:15

> Både GTS og PRO modellen bruger de samme driver indstillinger, så det du
ser
> er ganske normalt. Hvad der står skrevet der har ingen betydning for
> ydelsen.

- det er da rart at høre ;oP

> Spiller du meget 3dmark?

- muahahaha, good one! Jah joh det gør jeg vel ;oP Test #4 som hedder
'nature' er ikke hardwareunderstøttet i testen, så det testprogram som de
fleste anbefaler er åbenbart fuld af insekter (read bugs), og det er da
træls . . .

- alle DEMOER, som er identiske med testen, virker fint, så nu har jeg
fuldstændig mistet tilliden til 3Dmark 2001 :(((

> Prøv eventuelt at stille spørgsmålene igen i

- Jah, måske. Men alle spørgsmål vedr. grafikkortet er dækket ind nu, synes
jeg. Crc-fejl har ikke noget med grafik at gøre, og det er stort set det
eneste jeg døjer med nu.

Lars, du skal have mange tak for din hjælp!

Venlige Tanker
Ice