Harddisk formatering
Fra : Flemming T Nielsen

Dato : 09-09-01 00:05

Jeg skal have solgt min pc og vil derfor slette disken. Hvordan sikrer jeg
mig at disken er slettet ? Formatering er det nok ?

Flemming

Fra : Frylle

Dato : 08-09-01 23:21

Nej desvære!
Der findes programmer der kan læse data helt op til efter 34
formatringer.den bedste måde at sikre sin data er at stampe på den :) men
det er du vel ikke interesseret i.
Jeg bruger selv en commandoen Wipe, men kan ikke huske om det er et standart
dos program.

Frylle
ICQ107560155

Fra : Sebbe

Dato : 08-09-01 23:46

hvad med gode gamle f-disk ??

Fra : Frylle

Dato : 09-09-01 00:02

Fdisk ændre kun på MBR(master boot record) som giver information om hvordan
partitioneringen er på HDD. Den sletter ingen data desvære
Den leteste er nok at overskrive disken nogen gange, med ubruligt data jo
flere gange du gør det jo svære vil det være at genskabe den. men man vil
ALTID kunne få noget data frem på den, det er bare et spørsmål om hvormeget
tid man vil bruge på det.

Frylle

Fra : msp

Dato : 09-09-01 00:06

Brug dos programmet clearmbr.exe - kan sikker findes på www et eller andet
sted.

Michael

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-09-01 08:11

In article <newscache$vw5djg$syo$1@news.greennet.gl>, Flemming T Nielsen wrote:
> Jeg skal have solgt min pc og vil derfor slette disken. Hvordan sikrer jeg
> mig at disken er slettet ? Formatering er det nok ?

Jeg mener det er. Ellers kan du jo bare køre den sædvanlige
dd if=/dev/urandom of=/dev/hda bs=64k

Det skulle virke ret godt.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 09-09-01 10:16

On Sat, 8 Sep 2001 20:04:34 -0300, "Flemming T Nielsen"
<flemming.th.nielsen@greennet.gl> wrote:

>Jeg skal have solgt min pc og vil derfor slette disken. Hvordan sikrer jeg
>mig at disken er slettet ? Formatering er det nok.

Nej.

Jeg mener du kan køre Format c: /u og så vil den overskrive dataen så
det ikke kan gendannes.

Ellers mener jeg at Norton Utilities har en funktion der hedder Wipe
eller noget.
Du kan hente en trial version på symantec's hjemmeside.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Lasse Bodilsen

Dato : 09-09-01 14:33

On Sun, 09 Sep 2001 11:15:39 +0200, Stefan Bruhn <news003@3x7.dk>
wrote:

> [...]

Find ud af hvad det er for en harddisk, gå derefter til hjemmesiden
for producenten og download deres eget Disk erease program.
f.eks. har IBM et der hedder Drive Fitness test. Fujitsu har et der
hedder fjerease. o.s.v. kan der altid findes et bestemt program til
hver harddisk.

Lasse Bodilsen <-> Sca@BodyCount.dk
A1260@50/BPPC@240/BVPPC/64mb/2gig/Os3.9
Tbird900/GeForceDDR/128mb/47gig/WinXP

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 09-09-01 10:44

Hej Flemming

> [...]
> Jeg skal have solgt min pc og vil derfor slette disken. Hvordan sikrer jeg
> mig at disken er slettet ? Formatering er det nok ?

Prøv dette:
<http://staff.washington.edu/jdlarios/autoclave/>
eller her:
<http://www.fortunecity.com/skyscraper/true/882/Comparison_Shredders.htm>

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Ralph List-Jensen

Dato : 09-09-01 15:17

En low-level-formatering er så vidt jeg ved den sikreste løsning.
Tidligere havde man mulighed for LLF fra BIOS, men det har man
ikke mere. Hos HD-fabrikanten kan man dog ofte hente et program
der kan gøre det. Jeg har selv gjort det flere gange.

Ralph

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 09-09-01 22:18

"Flemming T Nielsen" <flemming.th.nielsen@greennet.gl> skrev i en meddelelse

> Jeg skal have solgt min pc og vil derfor slette disken. Hvordan sikrer jeg
> mig at disken er slettet ? Formatering er det nok ?

Klaphesten og overvej hvor vigtige det er for dig at få slettet de informationer.
Se andre steder her i gruppen hvordan andre har problemer med at få genskabt
data. Om hvordan alting er. Så er den billigste løsning for dig, at sælge pc'en uden
harddisk eller køb en anden harddisk og sæt i maskinen.

mvh
Henning

Fra : Flemming T Nielsen

Dato : 10-09-01 00:56

"Henning Præstegaard" <uncle@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
pc'en uden
> harddisk eller køb en anden harddisk og sæt i maskinen.

Først tak for alle svarene. Dernæst er det meget begrænset hvor mange heste
jeg kan klappe her på den Grønlandske østkyst. Så jeg tror jeg tager disken
og går på isen med den.

Flemming