Mælk i bærbar!
Fra : Jasper Norman

Dato : 08-09-01 22:53

Hej. Mælk er sundt! Men ikke for en bærbar. Jeg har en IBM 500MHz som for et
stykke tid siden fik en omgang mælk. Jeg har ikke set på den siden, men
starte kunne den ikke. Der kommer ikke lys i skærmen, og harddisk-lampen
lyser orange, ligesom når man har vendt et stik forkert eller lignende. Jeg
har nu åbnet skidtet og kan se at der nogen steder på motherboardet er noget
"kalklignende" noget. Det kunne meget vel ligne ir.

1) Er der ét eller andet man kunne gøre for at fjerne dette lag af kalk, der
sikkert gør at den kortslutter eller hvad det nu er den gør. Det er jo
stadig en rimelig god maskine, men jeg har dog ikke lyst til at lade IBM
rep. den for 8000,- eller mere.

2) Ved nogen hvad der er galt ud fra beskrivelsen? Blæseren går fint i gang,
men efter nogle sekunder går den ligesom ned på halv hastighed, og der er
stadig ingen lyst i skærmen, så jeg får naturligvs ikke nogen fejlmeddelse.

På forhånd tak.

Jasper

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 08-09-01 23:06

Jasper Norman skrev:

>Hej. Mælk er sundt! Men ikke for en bærbar.

Prøv evt. i news:dk.teknik.elektronik hvis du ikke finder en løsning
her.

Held og lykke!

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: www.simlock.dk
Tilbud indtil 14. september: LÅS 2 OP, BETAL FOR 1!

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 09-09-01 07:59

"Jasper Norman" <norman@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3b9a9337$0$221$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> stadig ingen lyst i skærmen, så jeg får naturligvs ikke nogen fejlmeddelse.

Hej Jesper
Prøv at vaske den med vand ja den er god nok men det skal være deminirsliseret vand da
det ikke må indeholde hverken kalk eller mineraler f.eks jern da jern jo er godt til at lede strøm.
Efter en grundig rengøring med en stiv pensel kom ind alle vegne og brug rigeligt med vand, skal
den tørres prøv i en ovn på lave grader circa 50 er fint nogle timer så alt vand er fordampet ( pas
på der ikke er små pilfingre der kan skrue op for temp-bærbar med sprød skorpe kan ikke anbefales)
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen
paul@sorensen.as
www.paul.sorensen.as