Kender I Leo Houlberg?
Fra : Helmersen

Dato : 08-09-01 22:03

Vi har en "original radering" (motivet er Liselund slot på Møn) og et stort
typisk sofa stykke maleri (skov med vandløb). Begge er signeret Leo
Houlberg.
Er der nogen der ved mere om denne kunstner?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
John

Fra : Tom H Petersen

Dato : 09-09-01 17:38

"Helmersen" <john.helmersen@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Houlberg.
> Er der nogen der ved mere om denne kunstner?

Hej John.
Jeg har en god nyhed til dig. Du behøver ikke at forhøje din
indbo-forsikring.
Leo Houlberg er ikke ukendt på auktionerne men koster normalt kun nogen få
hundrede kroner, med nogen få mener jeg under 500. og ofte er det rammen
der er det mest interessante.
Men ukendt er han ikke.

Slyngbom skriver.
Houlberg: Leo, Maler og Raderer, f. 14. November 1896, uddannet Auto-
didakt, maler hovedsagelig Havnemotiver, bornholmske Fiskerkuttere
og Efteraarsskove. Udstillet paa Malersammenslutningen 1927.

Hilsen Tom