Newbie: Få session-variabel ind i en #incl~
Fra : Unen

Dato : 08-09-01 22:13

Hej!

Er det muligt at få en Session-variebel ind i en #include.

Jeg har prøvet, men den bliver ved med at tage teksten (den til at hente
variabelen) istedet for variabel-værdien.

Kort skitseres har jeg prøvet følgende:
-------------
Session("side")=forside.asp

<!-- #include file=<%=Session("side")%> -->
<!-- #include file=<%Session("side")%> -->
<!-- #include file=Session("side") -->
-------------

Håber nogen kan hjælpe :0)

MVH
/Sune

Fra : Tony

Dato : 08-09-01 23:56

Det du forsøger kan ikke lade sig gøre ...

Include filer er nogle data der hentes ind og indsættes som en del af dit
script, FØR DET OVERSÆTTES, dvs. før script compileren går igang og
bearbejder ting som session variable ...

Derfor virker det ikke ;-(

-
mvh
Tony Fonager

http://www.netcoders.dk - alt hvad du vil vide om Internet udvikling.

Fra : Anders Lund

Dato : 09-09-01 01:01

"Unen" <**REMOVE**duper@post.tele.dk**REMOVE**> skrev i en meddelelse
> [...]
> Session("side")=forside.asp
>
> <!-- #include file=<%=Session("side")%> -->
> <!-- #include file=<%Session("side")%> -->
Det er så vidt jeg ved ikke muligt, da include bliver lavet at serveren FØR
den begynder at afvilke asp koderne. Du man måske lave noget sjovt med FSO
(fil system objekt)

Anders Lund
webmaster@123grin.dk
Webmaster for GEnet.dk, Jyllands bedste netparty

Fra : Unen

Dato : 09-09-01 10:58

Takker for ekspertisen.
Jeg må finde en anden måde at løse det på :0)

MVH
/Sune

Fra : Jørn Andersen

Dato : 09-09-01 14:05

On Sun, 9 Sep 2001 11:58:23 +0200, "Unen"
<**REMOVE**duper@post.tele.dk**REMOVE**> wrote:

Hej Sune,

>Takker for ekspertisen.
>Jeg må finde en anden måde at løse det på :0)

Prøv at beskrive dit problem, så kan det være, der er nogen, der har
en løsning :)

Som regel kan man omstrukturere sig ud af det, hvis man ikke er bundet
for meget af en stor eksisterende datamængde.
Hvis man skiller kode og tekst noget bedre, kan man integrere koden i
"hovedsidens" kode og teksten kan så evt. hente med FSO
(FileSystemObject).

Når du fx har:
> Session("side")=forside.asp
> <!-- #include file=<%=Session("side")%> -->

- så vil jeg gætte på, at du kan pille koden ud af forside.asp (og de
formentlig andre sider, der på skift skal include's) og gemme den i en
"visside.asp", som så kan kaldes med passende parametre. Selve teksten
fra forside.asp kan så gemmes i en ren tekst-fil, som hentes med FSO.

Good luck,
Jørn

Og hvis du i mellemtiden lige gider tage et kig på:
så ville det være super!
<SNIP>

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen
Brønshøj

Fra : usermatrix@hotmail.c~

Dato : 10-09-01 10:50

> [...]
> Session("side")=forside.asp
>
> <!-- #include file=<%=Session("side")%> -->
> <!-- #include file=<%Session("side")%> -->

Hehe glem det søster Fit...Det har jeg bixet med i mange timer...Jeg har
kæmpet hårdt og fundet udaf at 'Server.Execute' skal bruges..Nu kommer der
så bare at nyt problem: Hvis du bruger 'Request.QuerryString' i den side du
vil inkludere kan du ikke bruge parameterne som bruges i
'Request.QuerryString'
Kig evt i det indlæg der hedder 'Server.Transfer og Execute' hvor jeg
forsøger at få svar på problemet