"Soltek SL-75DRV/-X" vs. "DDR-SDRAM PC2100~
Fra : Plazm0id

Dato : 08-09-01 21:27

Hey NG,

En af mine kammerater har lige købt en helt ny pc og valgt at købe hver del
for dig for derefter at samle den selv :).
En PC der bla. består af:

Soltek SL-75DRV/-X
AMD T-Bird 1400 mhz
DDR-SDRAM PC2100 Samsung 256MB

Problemet er bare at PC'en overhovedet ikke starter op!
RAM'ne har været flytte rundt i alle 3 DIMM'er
OnBoard LED'en der er ved siden af DIMM'ne lyser rød
Jeg har haft mit Asus PCI Dianostic Card i, alle dioder lyste og den viste
"C 1"
i manualen stod der under "C 1" således:

Memory Write and Invalidate
+ et eller andet med CPU Cachen (men cpu'en er testet i en anden pc)

Nogen der har prøvet denne kombination?
Nogen der (gen)kender en evt. fejlkilde?
Er det RAM'ne det er galt med, på papiret kan jeg kun se at det skulle
virke?

Fra : Gunnar Larsen

Dato : 09-09-01 10:25

Har haft samme probelem, var nødt til at investere i en ny 400w power
supply.

Mvh,
Gunnar.

Fra : Plazm0id

Dato : 09-09-01 10:31

samme bund kort?
Sagde din også nogle lange "beep" og så med en lige så lang pause - og så
"beep"'et igen?