IRQ konflikt?
Fra : P.Sørensen

Dato : 08-09-01 21:22

Hej, jeg er ved at opsætte network, og følger vejledningen i et "IDG hæfte",
I ved nok.
Men under enhedshåndtering er der et gult udråbstegn udfor netkortet, så
noget er galt. Jeg markerer kortet og vælger egenskaber, men her skulle
komme 3 faneblade frem Generelt, driver og ressourcer. Og sidstnævnte skulle
bruges til at løse problemet med konflikt IRQ`en. Det er bare det, at dette
sidste faneblad, ressourcer, ikke findes hos mig?? Hvordan kan det nu være
og/eller hvor løser jeg så problemet? (W98)
hilsen og tak
Preben S.

--
www.pilotshop.dk
ps@vestnet.dk

Fra : Madsen

Dato : 08-09-01 21:28

"P.Sørensen" <ps@vestnet.dk> skrev:

> Men under enhedshåndtering er der et gult udråbstegn udfor netkortet, så
> noget er galt.

Har du prøvet at smide netkortet i et andet PCI-slot hvis du har
mulighed for det? Det er ofte meget nemmere end at begynde
at rode med IRQ under Windows.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : P.Sørensen

Dato : 08-09-01 22:36

der er ikke andre steder at sætte det, desværre.
Preben

Fra : peter-nt

Dato : 08-09-01 22:56

"P.Sørensen" <ps@vestnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sidste faneblad, ressourcer, ikke findes hos mig?? Hvordan kan det nu være
> og/eller hvor løser jeg så problemet? (W98)

Jeg vil tro at dit netkort ikke er et plug´n´play, og du derfor først skal
manuelt installere driver til kortet. Enhedshåndtering vil først "åbne" for
indstillingerne, når kortets software er installeret.
Jeg mener også dette er beskrevet i hæftet.
mvh peter-nt

Fra : P.Sørensen

Dato : 08-09-01 23:31

Jeg tror faktisk du har fat i noget dèr. Min "gl." pc, som jeg prøver at
installere dette netværkskort på, kan indtil nu heller ikke "se" sig selv på
siden "neighbourhood network".
Men når jeg prøver at installere drivers fra disketten, og er kommet til
"har disk", og er browset hen til W98 driveren på disken (som hedder
"feand5.inf"), og vælger den, ja så dukker den ikke op i næste vindue,
"select device"?? (kortet er fra Sandberg: "Network Adaptor 10/100".
Hvad kan jeg gøre??
Preben

Fra : peter-nt

Dato : 09-09-01 17:28

Det lyder måske tåbeligt, men er du sikker på at det er den rette driver der
ligger på disketten?
Sandbergs hjemmeside
http://www.sandberg.net/
nævner 3 netkort:
1 100Mbit og 2 10Mbit (et PCI og et ISA)
Det er muligt at hente drivere til disse, men f.eks 100Mbit kortets
*.inf-fil hedder noget med netrts.inf og oemsetup.inf.
Kortene (som for øvrigt er realtek) er afbilledet, så du skulle kunne finde
det rigtige, og dermed også kunne downloade korrekt driver.
Held og lykke
peter-nt