Anbefaling af harddisk????
Fra : Moose

Dato : 08-09-01 17:39

Jeg står for at ville udvide mit system med en stor harddisk, 60 - 80 Gb

Jeg har et godt øje til IBM Deskstar serien, men hvad er forskellen på 60gxp
og 75gxp, begge på 60Gb. Prisforskellen er på 725 i forhold til den bedste
pris på edbpriser.dk

Stamdata for begge er ens men 75gxp serie er betydeligt dyrere. 75gxp på
75Gb koster næsten 1000 mere end 60gxp på 60 Gb

Mit eneste krav er at disken skal være stabil og ikke blive alt for varm og
så selvfølgelig ikke larme som hovedbanegården i myldretiden

Jeg håber der er nogen der har erfaring eller gode råd omkring ovenstående

Moose

Fra : Peter Jespersen

Dato : 09-09-01 00:19

On Sat, 8 Sep 2001 18:39:20 +0200, Moose wrote:

> [...]
>og 75gxp, begge på 60Gb. Prisforskellen er på 725 i forhold til den bedste

GXP60 er afløseren til GXP75 og har betydeligt færre problemer
med forgængeren (Nogle fejl var VIA KT133/KT133a relaterede,
andre internt i disken)
GXP75 skulle være lidt hurtigere end GXP60.

Vil selv anbefale GXP60 (har selv en 40Gb, der har kørt
problemløst i en 4-5 måneder)...
Hurtig og rimelig lydløs (larmer dog en anelse når den udfører
læse/skrive operationer, men det er prisen for ydelsen)

Live long and prosper...

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 08-09-01 22:20

"Moose" <nospam-lindegaard@visto.com> skrev:

> Jeg har et godt øje til IBM Deskstar serien

Åbenbart ser du ikke godt nok.
Hint: news:dk.edb.hardware.drev
IBM's 76GXP serien er nok den mest fejlfyldte harddisk på markedet lige nu
og her!

>, men hvad er forskellen på 60gxp og 75gxp, begge på 60Gb.

75GXP serien er hurtigst til at køre i RAID, men desværre også den hurtigste
til at 'stå af' ræset.

> Stamdata for begge er ens men 75gxp serie er betydeligt dyrere.

Der bliver solgt flest 60GXP'ere, derfor er de billigst.
75GXP serien er der ingen der vil røre med en ildtang!

> Mit eneste krav er at disken skal være stabil

Så bør du ikke satse på IBM, i vert fald ikke 75GXP serien.

> og ikke blive alt for varm og

Så bør du ikke satse på IBM, i vert fald ikke 75GXP serien.

> så selvfølgelig ikke larme som hovedbanegården i myldretiden

Jeg tror efterhånden at alle de førende Harddisk mærker laver støjsvage
harddiske. Her tænker jeg primært på Maxtor, Seagate og IBM.
Seagate skulle pt. lave

Når mine IBM 75GXP'er formentligt snart står af, så købe jeg enten Maxtor
eller Seagate igen. Jeg gider ikke engang bøvle med at få mine diske byttet
hos IBM, for jeg får jo bare en ligeså utroværdig disk retur - IBM gider jeg
sq ikke bøvle med mere.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
===========================

Fra : Wizeguy

Dato : 09-09-01 13:38

"Rasmus A. Nielsen." <rasmus@@bbservice.dk> wrote in message
> [...]
byttet
> hos IBM, for jeg får jo bare en ligeså utroværdig disk retur - IBM gider

Min 60 GB IBM 75GXP stod af for nylig, og jeg fik en Maxtor DiamondMax 60+ i
stedet, og den er efter min mening bedre. Den er betydeligt mere støjsvag,
ja faktisk kan man kun høre den køre, når der virkelig læses og skrives
store datamængder. Ved almindelig brug er den næsten lydløs.
Hastighedsmæssigt oplever jeg heller ikke nogen forskel, selvom IBM 75GXP jo
teoeretisk set er hurtigere.

---
Mvh
Anders