Proxy server på ADSL...
Fra : MiG

Dato : 08-09-01 16:32

Hej gruppe...

Jeg står og overvejer at sætte en proxy op på mit netværk... Det er fordi at
jeg op til 8 computere som kører på netværket. Så var det jo lidt nemmere
når man f.eks. skulle sætte en firewall op. Den kommer så også til at køre
domain server og fil server.

Nogen som kan sige mig hvad det kræver at sætte en proxy op og hvor jeg kan
finde noget software til det?!?

Håber nogen kan hjælpe mig :)

--
Clark Knøsen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 08-09-01 21:33

Fra : Rune Eilertsen

Dato : 09-09-01 14:14

Prøv med "Gatekeeper"..... Den er rimelig, stabil og kan køre på Win9X, NT,
2k server/workstation.
Den kan også hente ind brugere fra et domæne.... Klienterne kan verifiseres
på både IP og eller brugernavn/passsword...

Det er fuld webadministration, samt statistikk over hvad brugerne gør. Det
kan også enkelt sættes begrensninger op.
(det er 3 måneders demolicens på den, hvor du kan afteste omdet er det
riktige for dig.)

Rune

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 09-09-01 14:45

Hej MiG
Jeg har lige lavet noget lignende. Da jeg ikke kender linux, og ikke er i stand
til til at konfigure en W2K-server ordentligt, har jeg blot brugt en Win 98, med
deling af internetforbindelse. For at have lidt sikkerhed har jeg så
installeret NPFW.
Denne opstilling er rimelig nemt at lave, og så kan man jo altid skifte
system, hvis man bliver dygtigere.
Jeg har haft W2K-server til at fungere, men da have jeg ikke en skid tjek på
sikkerheden, og da jeg har "serveren" på hele tiden har jeg valgt det skitserede
istedet.
Jeg vil gætte på at det vil være det samme, eller lidt bedre med W98ME eller
W2K-pro.
Og hvis du har tid nok vil Linux være godt, og penge nok W2Kserver, med
tilhørende firewall-programmer. (NPFW virker ikke på W2K).

Elmer