Prisen på en invalidebil?
Fra : nn

Dato : 08-09-01 15:51

Hej

Vi er forældre til en handicappet pige, der netop har fået tildelt en
invalidebil. Det praktiske fra kommunen og den slags er ikke gået igennem
endnu, og derfor har vi ikke fået/fundet svar på et lidt vigtigt spørgsmål:
Hvad må sådan en bil koste?

Loven taler meget om f.eks. fritagelse for vægtafgift (eller hvad den nu
hedder i dag), men er en invalidebil generelt fritaget for øvrige afgifter
(de 2/3 af prisen, Staten skal have) - eller er den blot fritaget for f.eks.
vægtafgift/grøn afgift?

Mvh.

Stinne & Søren

Fra : Per Christensen

Dato : 08-09-01 20:28

Hej

Betingelsen for fritagelse af reg. afgift findes i Lov om
registreringsafgift af motorkøretøjer m.v
Iøvrigt findes en bekendtgørelse om støtte til køb af bil efter
servicelovens § 99. BEK nr. 122 af 19/02/1998 og en guide VEJ nr. 60047 af
31/07/1998. i disse bek. og vej. finder i svar på nogle af spørgsmålene. I
kan finde dem på WWW.retinfo.dk lov om registreringsafgift har jeg ikke nr.
på men den kan også findes på retsinfo.

Den sociale ankestyrelse har en hjemmeside hvor i kan søge på afgørelse
vedr. bl.a bilsager, eller ring til dem, de vil gerne oplyse om tingene
generelt men konkrete sager kan de ikke udtale sig om da de er en
klagemyndighed.

Jeg håber det kan hjælpe jer, jeg er selv igang med en bil sag, men er ikke
kommet så langt.

PS. vis i har problemer med boligskifte på grund af barnets handicap har jeg
flere råd om det, jeg har en boligsag kørende, der indtil nu har taget 1½
år.

MVH

Per

nn <cg@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b9a313b$0$876$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Viggo Boller

Dato : 10-09-01 18:18

Se http://www.ptu.dk/default.asp?WebdataID=

Vh
Viggo

Fra : KH

Dato : 18-11-01 11:54

> [...]
afgifter
> (de 2/3 af prisen, Staten skal have) - eller er den blot fritaget for

Jeg har selv lige søgt om bil i henhold til §99 i lov om social service.
Hvis det samme gælder for jeres datter, er beløbet, som bliver bevilget op
til125000,-, hvoraf det halve beløb betales tilbage over 72 mdr.
Lånet er rentefrit, og evt. grøn afgift / vægtafgift bliver betalt af det
offentlige.
Hvis bilen er dyrere, hvilket den i mange tilfælde bliver, må man selv
betale resten.. Specialindretning skal man vist ikke selv betale for, hvis
det er af nødvendighed for, at man kan anvende bilen.
Jeg håber, at I kan bruge mit svar.

Mvh. Klaus.