Hjæælp, Ulvetæve søges af Alaskan Husky
Fra : Svend R.B. Jensen

Dato : 08-09-01 15:59

Min kone og jeg, har nu igennem 15 år, haft spidshunde. Vi er med tiden
blevet mere og mere bidt at denne dejlige hundetype.
Her for 2 måneder siden fik vi en Alaskan Husky, som er alle tiders
kælne og hengivne hund. Han er på den ene oldeforældre side, hvid
arktisk ulv, og ellers består han af Alaskan Malamute og Siberian Husky.
Vi er blevet enige om at vi gerne vil have et par hvalpe på ham, her om
et års tid, eller så.
Men vi kunne godt tænke os, at tæven han skal parres med, var en ulv.
Det er absolut ikke fordi vi bare har et eller andet "macho-behov", men
kun fordi vi gerne vil tilføje Husky`en nogle friske gener, som er
uspolerede.
Vi bor på et nedlagt landbrug ved Kjellerup, hvor vi har de bedste
betingelser for at holde hunde, som spidshunde.
Vi glæder os til at høre fra nogle som kan hjælpe os, eller bare også er
interesseret i den "oprindelige hunderace"

Mail: svendrj@anarki.dk

Fra : hestemassage

Dato : 08-09-01 16:36

"Svend R.B. Jensen" skrev d. 08-09-01 15:59 dette indlæg :
> [...]
er
> interesseret i den "oprindelige hunderace"

Er du fuldstændig vanvittig!
Ulve er nogle pragtfulde dyr, og hurra for dem. Udem dem, ingen hunde.
Når det er sagt: Ulve og hunde er IKKE det samme længere! Jeg vil råde
dig og din kone til at studere lidt på det projekt I har planer om at
prøve FØR I går igang med det. Der findes utallige ulykkelige
beretninger om hybrider, som blandingen af vor tids hund kontra ulv,
bliver kaldt. Disse hybrider kan leve og opføre sig som hunde i flere år
uden at vise for omverdenen, at de har ulveblod i årene. Pludselig
dukker deres vilde gener op, ofte med katastofale følger.
Søg/læs materiale om hybrider, Hunde er okay. Ulve er okay. Men det er
hybrider ikke. Tro mig: Jeres pragtfulde race har IKKE behov for at få
tilført friskt blod fra en ulv. Find hellere en god tæve af racen, dem
findes der masser af!

mvh. Heidi

http://www.kandu.dk/

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-09-01 17:29

Hej Svend

Tænk dig godt om!!!! I Norge findes nogle hybrider fra mellemeuropa, og det
er langt fra det samme som at have hunde.

Det vil formentlig også betyde at I er nødt til at beholde alle hvalpene
selv, da netop denne blanding tiltrækker de forkerte købere.

Prøv at starte en tråd op i den norske gruppe no.alt.hunder. jeg tror der er
flere der, der kender noget til hybrider.

Hvordan har du for resten tænkt dig at holde ulvetæven, det kræver speciel
tilladelse at holde vilde dyr.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : preben ipsen

Dato : 08-09-01 21:26

hej
Jeg kan kun tilslutte mig de andre meninger om dit "ulveprojekt"......Dont
Do it......
Du har Alaskan Huskies.....jeg har Siberian Husky....og der findes så mange
andre dejlige racer...(jeg ved godt en Alaska Husky ikke er en ren race) så
lad det dog være ved det. Du gør hverken hundene eller ulvene en tjeneste
ved at blande dem.

Preben

Fra : Reichenbach & Hammer

Dato : 08-09-01 23:08

Hej Svend

Når I har haft hunde i så mange år, må I også vide at man ikke kan spå om
udkommet af en parring, mellem en ulv og Alaskan Husky. Det samme gælder en
parring mellem to Alaskan Huskies. For man ved jo ikke hvis gener der bliver
mest fremtrædende. Og fordi det gik godt en gang, går det jo ikke
nødvendigvis godt igen.

Så mit råd skal være. Hold jer til det der er størst sikkerhed ved, og
begynd ikke på eksperimenter af tvivlsom art.

Til sidst vil jeg sige, at vi mennesker har blandet os rigeligt i naturens
gang.

Hilsen

Jesper.