bash: ./configure: Permission denied
Fra : richards@indbakke.dk

Dato : 08-09-01 13:54

Hejsa

Nu har jeg så kastet mig ud i den store unix verden. Jeg har
installeret en Caldera OpenLinux eServer 2.3 og det går sådan set også
fint nok, men nu siger den pludselig :

bash: ./configure: Permission denied

og det har virket. Hvor har jeg pillet ? *s*

Richard

Fra : Rasmus Toftdahl Oles~

Dato : 08-09-01 14:04

"richards@indbakke.dk" <Richard Bjerregaard> writes:
> [...]
> fint nok, men nu siger den pludselig :
>
> bash: ./configure: Permission denied
>
> og det har virket. Hvor har jeg pillet ? *s*
configure filen er højst sandsynligt bare ikke executable:
chmod +x configure

--
Best Regards / Venlig Hilsen
   Rasmus Toftdahl Olesen

Fra : richards@indbakke.dk

Dato : 08-09-01 16:37

That did it. Tnx.

Richard

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 09-09-01 15:05

Rasmus Toftdahl Olesen <halfdan@halfdan.dyndns.org> writes:

> configure filen er højst sandsynligt bare ikke executable:
> chmod +x configure

Ellers er det en god vane at lære at bruge

sh configure

Det skulle meget gerne virke altid.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear