BroadCast2000
Fra : "Frank Nørvig"

Dato : 08-09-01 09:58

I et tidligere indlæg her i gruppen blev Broadcast2000 anbefalet til
film-redigering og lign. På samme side kan man finde XMovie til
afspilning af .mpg m.m

Jeg har prøvet at hente XMovie ned som RPM, men hver gang jeg vil
installere den, siger den at den mangler følgende komponenter:
libgcc_s.so.1
libstdc++.so.3
libgcc_s.so.1(GLIBC_2.0)

Og på deres hjemmeside siger de at programmet kræver GLIBC 2x
Hvis jeg kører en RPM -Q GLIBC får jeg at vide at jeg har GLIBC-2.2.2-10
installeret, hvilket vel burde være nok?!

Jeg bruger RedHat 7.1

Med venlig hilsen
Frank Nørvig

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 08-09-01 13:02

"Frank Nørvig" " wrote:

> Jeg har prøvet at hente XMovie ned som RPM, men hver gang jeg vil
> installere den, siger den at den mangler følgende komponenter:
> [...]

Kan du ikke hente sourcen og recompilere?

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Frank Nørvig

Dato : 10-09-01 09:20

> Kan du ikke hente sourcen og recompilere?

Det kan jeg sandsynligvis, men har ikke prøvet det endnu. Det undrede mig
bare meget at jeg fik den fejl-besked, når jeg burde have alt hvad det
krævede.

Mvh Frank N

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 10-09-01 09:31

Frank Nørvig" wrote:

> [...]
> Hvis jeg kører en RPM -Q GLIBC får jeg at vide at jeg har GLIBC-2.2.2-10
> installeret, hvilket vel burde være nok?!

Ha, ha, morsomt. Jeg sad også og gloede længe på det, før det gik op for
mig, at det, den beder om, er libgcc og ikke glibc !

libgcc m.fl. ligger i pakken gcc . Prøv rpm -q gcc i stedet.

-Claus

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 10-09-01 10:30

Claus Rasmussen wrote:

> Ha, ha, morsomt. Jeg sad også og gloede længe på det, før det gik op
> for mig, at det, den beder om, er libgcc og ikke glibc !
>
> libgcc m.fl. ligger i pakken gcc . Prøv rpm -q gcc i stedet.

libgcc_s.so er fra gcc 3.0. Før 3.0 var den kun statisk (libgcc.a). Så
enten skal gcc3 installeres eller også skal pakken genoversættes - det
sidste er nok det letteste...

Rasmus

--
There are two major products that come out of Berkeley: LSD and BSD.